وبلاگ

چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب

فهرست مطالب این مقاله

چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب معضلی است که شاید در ابتدا چندان مهم به نظر نرسد، اما با گذر زمان وقتی این روند ادامه می‌یابد، به‌راستی زندگی با چنین شرایطی سخت می‌شود. بار اول که متوجه کوچک شدن سایز لباس‌هایتان شده‌اید، مسلماً به سراغ خرید نمونه‌هایی بزرگ‌تر می‌روید. مشکل از آنجایی است که افراد بااستعداد چاقی دائماً با افزایش سایز دست‌به‌گریبان هستند و شاید این روند افزایشی را در ماه چندین بار تجربه کنند. بدین ترتیب از پرو لباس وحشت داشته و اغلب باید با حسرت به لباس‌های نوی خود که به‌سرعت برای اندامشان کوچک‌شده بنگرند.

مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل و تناسب‌اندام برای این افراد یک رؤیای دور از دسترس است. البته مشکلات روحی و روانی و تخریب اعتمادبه‌نفس شاید بیشتر از چاقی و دیگر معضلات، چنین افرادی را بیازارد. این موضوع که آن‌ها به علت اندام درشت و ناموزونشان قادر نیستند یک تیپ جذاب داشته باشند مسئله مخربی است که روح و روان این افراد را می‌فرساید.

چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب

چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب-راسپینا کلاب

پزشکان توصیه اکید به کاهش توده‌های چربی به‌منظور حفظ سلامتی دارند، اما مسلماً پروسه لاغری زمان‌بر است. در این میان افراد چاق نیاز دارند تا بر طبق اصول مدو لباس الگوهای خاص پوششی را اتخاذ نمایند. بدین ترتیب در سایه یک انتخاب اصولی اندامی برازنده‌تر را از خود در محافل، مهمانی‌ها و حتی امور روزانه به نمایش بگذارند.

با این رویکرد از آسیب‌های روانی، عقده‌های روحی، خودکم‌بینی و بسیاری مشکلات روحی دیگر در امان بمانند. در این مطلب می‌کوشیم تا به افراد بفهمانیم که چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب فاجعه نیست و با در نظر گرفتن نکاتی قادر هستند بر معایب اندامشان سرپوشی بگذارند.

 

 

چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب-راسپینا کلاب

 

 

مشکلات روحی افراد چاق بعد از پیدا نکردن لباس مناسب:

انتخاب طرح لباس ازیک‌طرف و گزینش نوع رنگ و مدل آن نیز از سوی دیگر دغدغه‌ای است که همیشه ذهن افراد چاق را درگیر می‌سازد. اگر در این حین نمونه‌ای باب میلشان را نیابند، مسلماً افسرده‌خاطر شده و در جمع نیز شرمگین و با کوهی از احساسات نامطلوب ظاهر می‌شوند. این مسئله یکی از مشکلاتی است که چاقی و اضافه‌وزن برای چنین افرادی به همراه می‌آورد. در ادامه به دیگر ناراحتی‌هایی که چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب برای این دست افراد به وجود می‌آورد، اشاره می‌کنیم.

 

مشکلات روحی افراد چاق بعد از پیدا نکردن لباس مناسب

 

·         اعتمادبه‌نفس پایین افراد چاق:

صحبت‌ها، نگاه‌ها و از همه مهم‌تر قضاوت‌های نا به‌جای افراد سبب شده، اعتمادبه‌نفس در افراد چاق تزلزل یابد. طعنه‌ها و حتی شوخی‌ها می‌تواند، به‌راحتی این افراد را آزرده‌خاطر سازد و چاقی خود را ملاکی برای ارزشمندی یا عدم ارزشمندی خود بدانند. این احساسات ناخوشایند حتی ممکن است در افراد موفق، ثروتمند و دارای رتبه بالای اجتماعی نیز رخ نشان دهد. چاقی باعث نادیده گرفتن توانایی‌ها و استعدادهای بالقوه‌ در فرد شده و این اشخاص را از کار و فعالیت سازنده بازمی‌دارد.

·         عدم وجود تنوع لباس برای افراد چاق:

لباس‌ها با سایز بزرگ اغلب با تنوع محدودی تولید می‌شوند و به علت اینکه درخواست برای چنین لباس‌هایی کم است، تولیدکنندگان و طراحان تمرکز چندانی بر تهیه لباس‌هایی با چنین سبک و سیاقی ندارند. ازاین‌رو برای افراد چاق یافتن لباسی باب میلشان کمی سخت است. این امر آن‌ها را ناچار می‌سازد، از لباس‌های تکراری و دمده خود بارها استفاده نمایند. حتی اگر لباسی موردعلاقه خود را نیز بیابند، به علت رشد سریع توده‌های چربی بعد از مدت کوتاهی با مشکل تغییر ساز و عدم توانایی برای استفاده از آن مواجه می‌شوند.

·         انتخاب رنگ‌های تیره:

مشکلات چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب نه‌تنها ازنظر سایزبندی مطرح است، بلکه از جنبه رنگ‌آمیزی نیز موردبحث می‌باشد. محدود شدن به رنگ‌هایی خاص یکی از مشکلات رایج افراد چاق در زمان پیدا نمودن لباس مناسب است. در صنعت مد و پوشاک ادعا می‌شود که رنگ‌های روشن اندام را درشت‌تر و رنگ‌های تیره اندامی باریک‌تر و موزون‌تر را از افراد به نمایش می‌گذارند. ازاین‌رو افراد چاق ناچارند به تبعیت از چنین اصلی دائماً به رنگ‌های تیره رو بیاورند. این امر در طولانی‌مدت زمینه افسردگی آن‌ها را فراهم می‌سازد. از طرفی استفاده از رنگ‌های دلخواه را برای آن‌ها غیرممکن می‌سازد. انتخاب طیف رنگی موردپسند بر نشاط و شادابی افراد تأثیر می‌گذارد، ازاین‌رو بهتر است هرچه زودتر با پزشک متخصص درزمینه‌ی کاهش وزنتان مشورت نمایید.

فرار از اجتماع افراد چاق:

سرزنش‌ها، توهین‌ها و تحقیرهای مداوم اطرافیان، سبب بروز احساساتی چون ترس، خجالت، اضطراب و نگرانی‌های ناخواسته در چنین افرادی می‌شود. حتی بسیاری از افراد چاق برای رهایی از این حجم فشارها به انزوا و دوری از جمع روی می‌آورند. فرار از اجتماع و حضور در محافل تنها به محیط‌های رسمی و اداری ختم نمی‌شود. بلکه بسیاری از افراد چاق حتی از حضور در میان عزیزان و جمع خانوادگی خود نیز اجتناب می‌کنند. احساس گناه بر تمامی افکار و اذهان چنین افرادی سلطه می‌کند و طرح ناموزون لباس در بدنشان آن‌ها را به این تصور اشتباه وامی‌دارد که شایسته تحقیر و سرزنش هستند.

 

فرار از اجتماع افراد چاق

فرار از اجتماع افراد چاق-راسپینا کلاب

 

·         حذف برخی از فاکتورها در پوشش:

افراد چاق ناچارند به‌کلی قید برخی مدل‌ها و طرح‌ها را در پوشش خود بزنند. چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب مشکلی است که اگر قرار باشد، قید برخی مدل‌ها را بزنیم، بسیار بحرانی به نظر می‌آید. تصور کنید برای مهمانی مجلل مجبور شوید به علت اندام خود لباسی اسپرت بپوشید. یا همیشه برای استفاده از شلوار یا دامن‌هایی خاص با محدودیت مواجه باشید. بدین ترتیب باید دائماً پوشش خود را به چند فاکتور خلاصه نموده و از بسیاری گزینه‌های جذاب چشم‌پوشی کنید. با این توصیفات ویترین‌های مغازه‌ها پر می‌شود از لباس‌هایی که افراد چاق حسرت خریدن و پوشیدن آن‌ها را دارند.

·         درگیری هرروزه ذهن افرادت چاق:

هرروز صبح همان‌قدر که باید درگیر انتخاب صبحانه‌ای مغذی و درعین‌حال کم‌کالری باشد، باید مراقب نحوه پوشیدن و انتخاب اصولی، تن‌پوش‌هایشان به‌منظور حضور در جامعه، سرکار و … نیز باشند. این امر موجبات آزرده‌خاطری و خستگی و بی‌حوصلگی افراد چاق را در طولانی مد فراهم می‌سازد. ولی به‌هرحال باید به هر روشی با این موضوع کنار بیایند تا از انجام امور معمول کناره‌گیری نکنند.

اگرچه پیگیری راهکارهای کاهش وزن پیشنهادی معقولانه‌تر است، اما به‌کارگیری ترفندهایی که می‌تواند، افراد را لاغرتر نشان دهد، نیز تا حدی کمک می‌کند تا این گروه خاص از فشارهای عصبی خلاصی یابند. بدین ترتیب در محیطی آرام‌تر به کاهش وزن و روش‌های مؤثر آن بی اندیشند. برای رسیدن به این منظور توصیه می‌شود، علاوه بر نوع پوشش به نحوه پوشیدن لباس‌ها نیز دقت نمایید. این عملکرد شما می‌تواند به لاغر دیده شدنتان کمک نماید.

·         برداشت و شناخت نامناسب جامعه نسبت به افراد چاق:

ایجاد یک تصویر ذهنی نادرست و برداشت‌های غلط جامعه نسبت به افراد چاق از امور رایجی است که دائماً چنین افرادی را تهدید می‌کند. خصوصاً طرز پوشیدن نامتعارف این افراد که بر مشکلات دامن زده و تأثیر ناخوشایند روان‌شناختی عمیقی را بر جامعه می‌گذارد. لباس‌ها می‌توانند بازگوکننده افکار و خلقیات یک فرد باشند. حال اگر نتوانیم متناسب با ذهنیت و روش و منش خود تن‌پوشی را انتخاب نماییم، مسلماً درک چنین موضوع از توانایی افراد عادی جامعه خارج است. بدین ترتیب سیل ویرانگر سرزنش‌ها و تحقیرها روح و ذهن افراد چاق را می‌خراشد.

 

 

برداشت و شناخت نامناسب جامعه نسبت به افراد چاق

برداشت و شناخت نامناسب جامعه نسبت به افراد چاق-راسپینا کلاب

 

·         هزینه مضاعف افراد چاق :

چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب از یک‌سو و هزینه مضاعف برای خرید لباسی با سایز بزرگ‌تر در مدت‌زمان کوتاهی از طرف دیگر درگیری همیشگی افراد چاق است. بارها اتفاق افتاده زمان زیادی از خرید لباس جدیدتان نگذشته که متوجه کوچکی آن می‌شوید. بار مالی واردشده در چنین زمان‌هایی به‌راستی سنگین و غیرقابل درک است. با گذر زمان و عدم کاهش وزن گمان می‌کنید، تهیه لباس درواقع دور ریختن پول بوده، بنابراین هیچ‌گاه از خریدهای خود لذت نمی‌برید.

راهکارهای صنعت مدو فشن به‌منظور برطرف نمودن مشکل چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب:

همه می‌دانند که یکی از بهترین راهکارها در مقابله با چاقی انتخاب یک ورزش موردعلاقه و استمرار و ممراست بر آن است. البته کمک گرفتن از یک کارشناسان ورزشی به‌منظور تنظیم یک برنامه حساب‌شده و فعالیت مناسب با ویژگی‌های بدنی می‌تواند یک روش تخصصی را در مقابل شما ترسیم نماید. همچنین انتخاب رژیم غذایی مناسب و حذف خوراکی‌های ناسالم نیز تأثیر خوبی برای اندام ما دارد. به‌هرحال چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب مشکلی است که باید به صورتی حرفه‌ای بدان پرداخته شود تا به امید رسیدن به اندامی مناسب در دام رژیم‌های زودبازده‌ی خطرناک نیافتیم. در این بخش سعی می‌کنیم راه‌کارهایی را به شما ارائه دهیم که با انتخاب سبکی از پوشش بتوانید نقاط ضعف اندام خود را از دید پنهان ساخته و جذاب‌تر در محافل حضور یابید. بعدازآن در فرصتی مقتضی به روش‌های کاهش وزن بی‌اندیشید.

·         انتخاب لباس‌هایی با سایز کوچک‌تر:

اگرچه این کار ممکن است، برای شما هزینه‌بر باشد، اما تأثیر خوبی بر لاغر نشان دادن شما دارد. در این راستا انواع گن به کمکتان آمده و شمارا برای پوشیدن لباسی کوچک‌تر از سایز خودتان یاری می‌رسانند. این ترفند ممکن است، برای طولانی‌مدت جوابگو نباشد، اما حداقل مهمانی‌ها را به کامتان خوش‌تر می‌سازد. برای مهمانی‌های بزرگ و مجلل این ترفند را امتحان نمایید و از تیپ مناسب خود لذت ببرید.

·         پیروی از سوپر استایل‌ها:

استایل‌ها فقط به افراد لاغراندام خلاصه نمی‌شوند، بلکه در میان افراد چاق نیز سوپر استایل های متنوعی وجود دارند. انتخاب یک مورد از آن‌ها به‌عنوان الگو و پیروی دائمی از سبک پوشش آن‌ها می‌تواند، شمارا به تیپی شایسته راهنمایی کند. دراین‌بین شاید به مدهایی بربخورید که تا حال آن را تجربه نکرده باشید. از این موضوع هراسی نداشته و برای یک بار هم که شده آن را امتحان نمایید تا از میزان علاقه‌تان یا عدم تمایلتان به آن سبک مطمئن شوید.

راهکارهای صنعت مدو فشن به‌منظور برطرف نمودن مشکل چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب

·         انتخاب شلوار مناسب:

افراد چاق خصوصاً خانم‌ها از پوشیدن شلوار وحشت دارند و گمان می‌کنند که این پوشش چاقی آن‌ها را بیشتر هویدا می‌سازد. ازاین‌رو ترجیح می‌دهند، پیراهن‌هایی گشاد و فاقد شلوار را به تن کنند. ولی اگر درگیر چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب خصوصاً شلوار هستید، باید بگوییم شلوارهای جین فاق متوسط یا بلند، بارنگی تیره‌تر و کمی کشی می‌توانند، برای افراد چاق گزینه‌ای ایدئال باشند. در این راستا نمونه‌های دم پا گشاد که در قسمت بالاتنه چسب و در قسمت پاها گشاد می‌شوند به دلیل تناسب ایجاد نموده بهتر به کارتان می‌آیند.

·         ایجاد تناسب بین بالاتنه و پایین‌تنه:

بیشتر افراد چاق درگیر چاقی شکمی هستند، ازاین‌رو برای رسیدن به‌تناسب اندام باید تا حد امکان این چربی‌ها را پنهان نمایند. انتخاب یک تاپ گشاد در کنار یک دامن بلند یا یک شلوار با ویژگی‌های ذکرشده در بالا شمارا به‌تناسب موردنظر می‌رساند و برای ایجاد تناسب بین بالاتنه و پایین‌تنه پیشنهادی عالی است.

·         انتخاب دامن مناسب:

دامن‌های کلوش و راسته در ابراز چاقی افراد مهارت خاصی دارند، اما در مقابل نمونه‌های فیت اندامی برازنده‌تر را از خانم‌های چاق به نمایش می‌گذارند. البته اگر هدفتان از پوشیدن دامن‌های کلوشی نهان نمودن پهلوها و پایین‌تنه چاقتان است، دامن‌های پلیسه کمک بهتری به شما می‌کنند. در کنار این موارد از توجه به ارتفاع دامن نیز غافل نشوید، دامن‌های بلند بهتر شمارا به هدفتان که استایلی مناسب است می‌رسانند، البته اگر علاقه شدید به دامن‌های کوتاه دارید، حتماً ارتفاع آن را تا روی زانو انتخاب نمایید و به خرید کوتاه‌تر از آن روی نیاورید. برخی از دامن‌ها در ناحیه کمر گره یا چین‌دارند که این امر برای پوشاندن معایب چاقی شکم ایده‌ای جالب است و باعث می‌شود، اندازه‌ی دو بخش بالایی و انتهایی بدن در تناسب کامل قرار گیرند. این ترفند مانند کمربند که در آینده به آن اشاره می‌کنیم عمل نموده و تیپی بهتر را از شما ارائه می‌دهد.

·         ترتیب رنگی مناسب:

ناچار نیستید فقط به رنگ‌های تیره اکتفا کنید و خود را در میان انبوهی از این رنگ‌ها محصور سازید. بلکه می‌توانید از لایه‌بندی هوشمندانه تیره و روشن استفاده کنید. بدین ترتیب لایه‌های زیرین پوشش خود را به رنگ‌های تیره و روپوش‌های خود را به نمونه‌های روشن اختصاص دهید. بسیاری که با مشکل چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب درگیر هستند، به علت این است که گمان می‌کنند، فقط باید فاکتورهای خرید خود را به رنگ‌های تیره واگذار کنند. این در حالی است که اختصاص رنگ تیره فقط به بخش زیرین لباس شما کفایت کرده و استفاده از طیف رنگ‌های روشن و ملیح در بخش رویین هیچ مشکلی در استایل شما به وجود نمی‌آورد.

·         انتخاب کمربند مناسب:

 کمربندهای پهن دقیقاً مناسب افراد بامیان تنه چاق و درشت هستند، خصوصاً اگر از جنس‌های کشی باشند که گویی برای این تیپ افراد طراحی‌شده‌اند. این نوع کمربندها همان‌طور که معایب میان تنه را پوشش می‌دهند، به‌قدر کافی راحت نیز هستند و شمارا در استفاده‌های طولانی و مکرر آزار نمی‌دهند. بسیاری حتی در انتخاب پیراهن نیز از این ترفند کمک می‌گیرند و پیراهن‌هایی با کمربند انتخاب می‌کنند. این پیراهن‌ها به‌قدر کافی برای مهمانی‌ها مطلوب بوده و خوش‌پوشی را به افراد چاق هدیه می‌دهند و سبب درخششان در یک مهمانی می‌شوند. تقویت روحیه نقش مهمی در ارتقا قدرت شما در پیشبرد اهدافتان دارد. افراد چاق باروحیه‌ای قوی بهتر می‌توانند، فشارهای کاهش وزن ناشی از ورزش و رژیم‌های غذایی را تحمل نمایند.

 

انتخاب کمربند مناسب:

انتخاب کمربند مناسب:-راسپینا کلاب

 

 

بایدونبایدهای ضروری در انتخاب جنس پارچه لباس برای افراد چاق:

توجه به جنس پارچه و انتخاب نمونه‌ای مناسب نیز هم‌ردیف سایز و رنگ می‌تواند، افراد چاق را در ایجاد استایلی برازنده یاری رساند. در گزینش جنس اگر به بیراهه برویم، مسلماً تمامی تلاش‌های ما درزمینه‌ی رنگ و طرح نیز ناکارآمد خواهد شد. نمی‌توان انکار نمود که حل مشکل چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب برای چنین افرادی تا حد زیادی درگرو تهیه یک پارچه از جنسی مناسب است. در ادامه به‌منظور پرهیز ازاین‌دست پارچه‌ها به معرفی نمونه‌هایی که بااندام‌های درشت و سایز بزرگ سنخیت و هماهنگی خوبی ندارند و افراد را درشت‌اندام‌تر نشان می‌دهند، می‌پردازیم.

·         پارچه‌های آهاردار:

پارچه‌های آهاردار به علت اینکه تا حدی از بدن فاصله گرفته و به‌درستی بر روی اندام نمی‌نشینند باعث می‌شوند که فرد درشت‌هیکل‌تر به نظر برسد. حال اگر طرح این پارچه‌ها نیز به نمونه‌های افقی عریض اختصاص یابد که دیگر هیچ مناسبتی با افراد چاق ندارند. در این حالت حتی مدل و دوخت نیز کاری از دستشان برنیامده و نمی‌توانند بر مشکلات اندام سرپوشی بگذارند. با شناخت کامل از نوع پارچه‌ای که هماهنگی کامل بااندام شما دارد قادر هستید، متناسب‌ترین لباس را برای خود خریداری نمایید. هوشمندانه و آگاهانه خرید نمودن و انتخاب صحیح جنس پارچه یکی از شگردهای مؤثر در بهتر نمایش دادن اندام است.

·         پارچه‌های ضخیم:

پارچه‌های ضخیم نیز می‌توانند همانند نمونه‌های آهاردار شمارا مستعد نشان دادن چیزی درشت‌اندام‌تر ازآنچه هستید، نمایند. ازاین‌رو در صنعت مدو فشن تا حد امکان افراد چاق را در استفاده از پارچه‌های ضخیم منع می‌کنند. حتی در روزهای سرد سال نیز برای گرم ماندن این افراد را تشویق به پوشیدن لباس‌های چندلایه اما نازک‌تر و کم‌حجم‌تر می‌نمایند. بدین ترتیب پارچه‌های ضخیم و خشن به‌هیچ‌وجه گزینه ایدئالی برای افراد درشت‌اندام نیستند. پس در فصول سرد نیز پالتوهای پشمی را فراموش کرده و از تن‌پوش‌هایی نازک‌تر و چندلایه بهره ببرید.

·         پارچه‌های براق:

متأسفانه افراد چاق باید از پارچه‌های براق مانند ساتن نیز چشم‌پوشی نمایند و به‌جای آن به سمت نمونه‌های مات‌تر مانند پارچه‌های ابریشمی تیره بروند. با توجه به جنس پارچه به‌راحتی می‌توان بر مشکل چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب فائق آمد. با این ترفند از سایز خود کاسته و به اندامی لاغرتر هدایت ‌شد. انعکاس نور بر روی پارچه‌های ساتنی به‌مراتب میان تنه و شکم شمارا درشت‌تر نشان داده و با بزرگ‌تر نمودن اندازه طبیعی، شمارا از استایل مناسب دور می‌سازد. این در حالی است که پارچه‌های مات مانند مخمل اگر با طرح و مدلی مناسب همراه شوند، بهترین گزینه برای افراد درشت تلقی می‌گردند.

بایدونبایدهای ضروری در انتخاب جنس پارچه لباس برای افراد چاق

 

·         پارچه‌های کشی:

پارچه‌های کشی و چسبان خصوصاً اگر به‌عنوان پوششی سرتاسری انتخاب شوند با مضاعف نمودن ویژگی‌های اندام افراد برای آن‌ها مشکل‌ساز هستند. برای مثال افراد لاغراندام در کنار لباس‌های چسب لاغرتر به نظر می‌رسند. بدین ترتیب طبیعی است که افراد چاق نیز در کنار این لباس‌ها آنچه بیش از همه به نمایش می‌گذارند، اندام درشت و ناموزون خود است. سعی نمایید از پوشیدن لباس‌های بسیار جذب اجتناب نموده و به طرح‌های کلوش، راسته و … روی‌آورید.

·         پارچه‌های نازک:

پارچه‌های نازک مانند حریر و کرپ به علت ظرافت ویژه‌ای که دارند برای افراد چاق مناسب بوده و آن‌ها را لاغرتر نشان می‌دهد. ولی اگر قرار است، به‌صورت چین‌دار و دراپه دوخته شوند به علت واضح نمودن خطوط بدن قادر نیستند تا چاقی را نهان سازند. ازاین‌رو بهتر است، لباس‌ها از پارچه‌های شفاف و لطیف مانند حریر، شیفیون، ارگانزا و … را با حساسیت خاصی انتخاب نمایید و حتماً به حالت قرارگیری آن‌ها بر روی اندامتان دقت نمایید.

بایدونبایدهای ضروری در انتخاب طرح پارچه لباس برای افراد چاق:

طرح پارچه نیز تأثیر بسزایی در نمایش اندام به گونه دلخواه دارد. طرح آزادانه قادر است شمارا بلندقامت‌تر یا کوتاه قدتر نشان دهد. پس توانایی آن را نیز دارد که به‌عنوان فردی درشت‌هیکل یا ریزاندام در جمع معرفی‌تان نماید. پس اگر چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب برایتان مشکل‌ساز شده با تمرکز بر طرح به‌راحتی می‌توانید این مسئله را به نفع خود حل‌وفصل نمایید. بدین ترتیب تیپی مدنظر خود را ارائه کنید.

·         پارچه‌ها با طرح راه‌راه:

اگر علاقه‌ای وافر به پارچه‌های راه دار داشته اما نگران چاقی و اندام درشت خود هستید بهتر است به‌جای پارچه‌ها با راه‌هایی افقی و پهن به سراغ لباس‌هایی با راه‌های عمودی بروید. طرح‌های عمودی توانایی بالایی در نمایش اندام به‌گونه‌ای کشیده‌تر و لاغرتر دارند. درحالی‌که پارچه‌ها با طرح‌های افقی بیشتر مناسب افراد بااندامی لاغر بوده تا به مدد آن به تیپی پرتر و مناسب‌تر برسند.

پارچه‌ها با طرح راه‌راه

 

·         پارچه‌های طرح‌دار:

وقتی مبحث به پارچه‌های طرح‌دار می‌رسد، موضوع چاقی و پیدا نکردن لباس مناسب بیشتر خود را نشان می‌دهد، زیرا گزینش پارچه‌های طرح‌دار کمی دقت نظر بیشتری را می‌طلبد. بسیاری از افراد چاق به علت اینکه زمان یا حوصله کافی را برای کشتن و یافتن ندارند ترجیح می‌دهند از لباس‌هایی بدون طرح و ساده استفاده نمایند. درصورتی‌که شما می‌توانید با بررسی طرح‌های ریز اما جذاب نمونه‌ای باب سلیقه و مناسب اندام خود را بیابید. پارچه‌های طرح ریز اگر با مدلی جالب ترکیب شوند، قادر هستند، افراد چاق را به استایلی گیرا و منحصربه‌فرد برسانند.

·         پارچه‌ها با اشکال هندسی:

اگر سعی کنید لباس‌هایتان را از میان طرح‌های هندسی و اشکال زاویه دارد، گزینش نمایید که با مدل راسته، کلوش و … دوخته‌شده باشد، به‌راستی همان سبک مطلوب افراد چاق را به دست آورده‌اید. البته شرط این موضوع علاقه شما به چنین طرح‌هایی است، زیرا پارچه‌ها با اشکال هندسی برای بسیاری چنان جالب‌توجه نیستند.

·         پارچه‌ها با طرح‌های خلوت:

درنهایت هر طرحی مانند دایره، گل‌دار، چندضلعی و … انتخاب می‌کنید به خلوتی و عدم شلوغی آن توجه نمایید. طرح‌های شلوغ حجم اندام شمارا بیشتر نموده و توصیه جالب‌توجهی برای افراد چاق نیستند. طرح‌هایی تا حد امکان خلوت نمای کلی بهتری را از شما به نمایش می‌گذارند. در این راستا اندازه طرح‌ها نیز مهم است، یعنی طرح‌های ریزتر به خاطر اینکه چشم را بر روی طرح‌های لباستان متمرکز نمی‌سازند در لاغرتر نشان دادن شما موفق‌تر می‌باشند.

 

پارچه‌ها با طرح‌های خلوت

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من