وبلاگ

قرص های چربی سوز

فهرست مطالب این مقاله

بررسی قرص‌های چربی سوز

امروز قصد داریم به بررسی قرص های چربی سوز بپردازیم پی با ما همراه باشید.قرص‌های چربی سوز اغلب به افرادی که با رژیم‌های غذایی مختلف و تمرینات ورزشی نتوانسته‌اند به کاهش وزن دست یابند، پیشنهاد می‌شوند. در چنین شرایطی عدم یک عملکرد سریع در مورد اضافه‌وزن ممکن است با مرور زمان افراد چاق با توده بدنی بالا را به برهه‌های خطرناک وارد سازد.

ازاین‌رو یک راه‌کار سریع اما بر طبق اصول پزشکی را می‌طلبد تا چنین افرادی را از خطرات اضافه‌وزن دورنماییم. به همین دلیل قرص‌های چربی سوز پیشنهاد جالب‌توجهی برای کسانی است که وزنشان مشکلات جدی برای سلامتی‌شان ایجاد نموده است.

 

قرص های چربی سوز

قرص های چربی سوز-راسپینا کلاب

 

ضرورت استفاده از قرص‌های چربی سوز:

قرص‌های چربی سوز استاندارد که زیر نظر متخصصان تولید می‌شوند با کاهش وزن 5 تا 10 درصدی از کل وزن بدن می‌توانند، شاخص‌های سلامتی را در افراد ارتقا دهند و معضلاتی مانند تری‌گلیسیرید، قند خون، فشار بالا و … را به طرز شگرفی کاهش دهند. شاید این مقدار برای علاقه‌مندان رسیدن به وزن‌های نرمال بسیار کم باشد، اما این داروها در کنار سبک صحیح زندگی نوید سلامتی را نیز برای افراد جویای تناسب‌اندام به همراه دارند و مانند دارونماها عوارض بلندمدت و کوتاه‌مدت را به بدن تحمیل نمی‌سازند.

افراد با BMI بالاتر از 30 در محدوده خطرناک قرار داشته و احتمال مواجه با بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون برای آن‌ها بسیار بالا است. به همین دلیل دریافت مشاوره از پزشکان متخصص در جهت انتخاب یک داروی لاغری، متناسب با شرایط جسمی این افراد یک ضرورت است.

ضرورت استفاده از قرص‌های چربی سوز

ضرورت استفاده از قرص‌های چربی سوز-راسپینا کلاب

 

البته باید دقت داشت که نمی‌توان برای تمامی افراد با شرایط مختلف یک داروی منحصر را تجویز نمود، برخی از قرص‌های چربی سوز برای بسیاری مناسب نبوده و حتی زیان‌بار نیز هستند که تشخیص آن بر عهده پزشک معالج است. داروهای مؤثر کاهش وزن در یک دوره بلندمدت 12 هفته‌ای تأثیر شگرفی در نابودی چربی‌های اضافه بدن داشته و لاغری تضمینی را ارائه می‌دهند که چنین مزیتی از توانایی دارونماهای غیراستاندارد و مضر خارج است.

به‌هرحال در بهترین حالت در کنار مزایای ذکرشده، داروهای لاغری علائم ناخوشایندی نیز دارند که پزشک علائم معمول و طبیعی آن‌ها را شرح داده و نگرانی را از شما دور می‌سازد.

نکات مهم در مورد قرص‌های چربی سوز:

در اینجا با ذکر نکاتی باب قرص‌های چربی سوز می‌کوشیم باورها و توقعات اشتباه در مورد این قرص‌ها را از میان برداشته و شمارا برای طی نمودن بی‌دغدغه‌تر پروسه لاغری کمک نماییم. هر دارویی نقاط مثبت و منفی بسیاری دارد که اگر به آن‌ها اشراف کامل داشته باشیم، کمتر نگرانی و استرس به سراغمان می‌آید.

نکات مهم در مورد قرص‌های چربی سوز:

نکات مهم در مورد قرص‌های چربی سوز:-راسپینا کلاب

·         عوارض جانبی خفیف قرص های چربی سوز:

همان‌طور که اشاره نمودیم، قرص‌های چربی سوز ممکن است، علائم زودگذر ناخوشایندی را برای فرد ایجاد نمایند. نکته مهم گذرا بودن این عوارض و سطحی بودن آن‌ها است که مهم بوده، در غیر این صورت مصرف آن‌ها باید به‌طور کامل قطع گردد. بسیاری بعد از مصرف این داروها درگیر حالت تهوع، اسهال، یبوست و … می‌شوند که با گذر زمان علائم کاهش‌یافته و کاملاً متوقف می‌شود. این علائم طبیعی بوده و اثرات سوء و ماندگاری بر بدن نمی‌گذارند. ازاین‌رو در صورت مشاهده آن‌ها جای هیچ نگرانی نیست.

·         قیمت بالای چربی سوز ها:

قیمت این داروها گران بوده و گاهاً نیز هیچ نهاد دولتی آن‌ها را بیمه نمی‌کند. ازاین‌رو باید با هزینه شخصی به خرید آن‌ها بپردازید. به همین دلیل انتخاب اصولی این داروها به جهت ممانعت از هدر رفتن هزینه‌تان نیز نکته مهم و قابل‌تأملی دیگری است که باید مدنظر داشته باشید.

·         مدت‌زمان مصرف چربی سوز ها:

مدت‌زمان موردنیاز برای مصرف این داروها در هر فردی متغیر است و نمی‌توان حکم کلی برای تمام افراد به‌صورت یکسان صادر نمود. این امر به تأثیر دارو و میزان کاهش وزن رخ‌داده برمی‌گردد که مطمئناً این مؤلفه‌ها در هر فردی متمایز جلوه می‌کند. در برخی افراد مصرف 12 هفته‌ای این داروها کفایت کرده، ولی بعضی دیگر ناچار به مصرف دائمی آن‌ها هستند.

·         جایگزینی دارو چربی سوز:

اگر بعد از گذشت 6 ماه از انتخاب و مصرف یک دارو نتیجه رضایت بخشی مشاهده نشود، پزشک به‌منظور ایجاد بهترین نتیجه به تغییر دارو اقدام کرده و آن را با نمونه‌ای دیگر جایگزین می‌سازد. هر دارو حداقل 5 درصد کاهش وزن را از دوره‌های 3 تا 6 ماهه باید نشان ‌دهد که در صورت عدم رؤیت چنین نتیجه‌ای انتخاب داروی جایگزین ضروری است.

 

نکات مهم در مورد قرص‌های چربی سوز-راسپینا کلاب

·         بازگشت وزن پس از قطع چربی سوز ها:

بسیار اتفاق افتاده افرادی که زمانی از داروهای چربی سوز استفاده کرده‌اند و اکثراً نتایج خوبی را نیز دریافت کرده‌اند، بعد از اتمام دوره و قطع مصرف شاهد بازگشت وزن و چربی‌ها بوده که این امر سبب ناراحتی آن‌ها می‌شود. به همین دلیل پزشکان توصیه اکید دارند که در کنار این داروها باید عادت به سبک زندگی سالم را نیز در دستور کار خود قرار دهید تا از بروز چنین مشکلی پیشگیری نمایید.

 

انواع قرص‌های چربی سوز و نوع کارکرد آنها:

هرکدام از قرص‌های چربی سوز در بدن تأثیر خاصی داشته اما برخی از آن‌ها نیز با ارائه چندین اثر به‌صورت ترکیبی سعی دارند، فرآیند لاغری را تسریع بخشند. ولی آنچه در تمامی این داروها مشترک است، عدم پاسخگویی سریع و آسان آن‌ها به کاهش وزن است. این داروها در بهترین، مرغوب‌ترین و اثرگذارترین مدل‌هایشان بازهم فقط در کنار ایجاد تغییرات در شیوه زندگی و افزودن تحرک کافی به کاهش وزن و به‌تبع آن سلامتی کمک می‌کنند.

در غیر این صورت نه‌تنها مفید فایده واقع نشده بلکه خود مخل و نابودکننده سلامتی نیز به شمار می‌روند.از تأثیرات شگرف این قرص‌ها بر بدن به گزینه‌های متعددی می‌توان اشاره نمود که ما در اینجا به ذکر موارد محدودی از آن‌ها بسنده می‌کنیم.

 

انواع قرص‌های چربی سوز و نوع کارکرد آنها

انواع قرص‌های چربی سوز و نوع کارکرد آنها-راسپینا کلاب

 

·         مسدودکننده کربوهیدرات‌ها:

برخی از قرص‌های چربی سوز با افزایش گرمای بدن به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کنند که این امر سبب می‌شود، سطح انرژی پایداری را در طول روز تجربه نماییم و تعادل انرژی را از این کالری سوزانده شده، کسب کنیم. ولی بعضی از آن‌ها با مسدودسازی جذب کربوهیدرات‌ها در بدن به لاغری فرد کمک می‌کنند و همچنین از باب کاهش اشتها نیز قدرتمند هستند و بدین ترتیب مانع ورود کربوهیدرات اضافه به بدن می‌شوند. به‌هرحال درنهایت کمک می‌کنند با حذف چربی‌ها، ماهیچه‌ها فرصت رشد و ریکاوری مجدد را پیدا کنند، بدین ترتیب عضله‌هایی قوی جایگزین بافت‌های چربی در بدن شوند.

·         سرعت بخشیدن به متابولیسم:

قرصی که توانایی گرمازایی و افزایش سوزاندن کالری‌ها را داشته باشد را می‌توان در زمره‌ی قرص‌های موفق در عرصه چربی سوزی قرارداد. تمامی این پروسه را بانام افزایش متابولیسم خوانده که کاهش وزن با بروز چنین فرایندی در بدن آسان‌تر و سریع‌تر رخ می‌دهد. البته این داروها همان‌طور که به سوزاندن سلول‌های چربی مبادرت می‌ورزند از تولید مجدد این سلول‌ها نیز جلوگیری نموده و موجبات یک کاهش وزن پایدار را فراهم می‌نمایند.

·         سرکوب اشتها:

با افزایش سن سوخت‌وساز بدن به‌صورت طبیعی کاهش‌یافته و تغییرات هورمونی زمینه تجمع چربی‌ها را در بدن فراهم می‌سازد. در این حالت با تدوین یک برنامه غذایی مدون و مناسب می‌توان بر این عوارض غلبه نمود. سرکوب اشتهای کاذب که ما را به سمت تنقلات و خوراکی‌های پرکالری سوق می‌دهد از دیگر رسالت‌های قرص‌های چربی سوز در بدن است.

بدین ترتیب بسیاری از قرص‌ها باهدف مبارزه با افت سرعت سوخت‌وساز ناشی از افزایش سن تولیدشده و از طرفی به محافظت از توده‌های عضلانی و سوزاندن چربی و ایجاد کالری بیشتر برای انجام تمرینات ورزشی کمک می‌کنند.

 

انواع قرص‌های چربی سوز و نوع کارکرد آنها-راسپینا کلاب

·         سوزاندن چربی:

شاید مهم‌ترین رسالت داروهای لاغری سوزاندن چربی‌ها باشد و البته بسیاری از افراد نیز با طمع رسیدن به چنین مزیتی به مصرف بی‌رویه آن‌ها و به‌دوراز موازین پزشکی روی می‌آورند. با مصرف این قرص‌ها بدن مستعد تبدیل سریع‌تر خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها به انرژی شده و از انباشت آن‌ها در بدن جلوگیری می‌کند. بدین ترتیب بخشی از این انرژی در اختیار اعمال طبیعی بدن چون ترمیم، گردش خون، ضربان قلب و نبض و … می‌شود و قسمت دیگر سوزانده شده و کمتر در خون و اعضای به‌صورت چربی ذخیره می‌گردد.

با این رویکرد می‌توان امید داشت در طی تمرینات ورزشی سوزاندن کالری با شدتی بیشتر از حالت معمول رخ دهد. ازاین‌رو افراد که به مصرف قرص‌های چربی سوز می‌پردازند، نتیجه بهتری از تمرینات ورزشی خود دریافت می‌کنند.

نحوه عملکرد قرص‌های چربی سوز در بدن:

ما در روز حجم قابل‌توجهی از اسیدهای چرب را به بدن خود وارد می‌کنیم که فقط 10 درصد از آن صرف فرآیندهای طبیعی بدن شده و اگر مابقی به‌گونه‌ای نسوزند، تبدیل به تری‌گلیسیرید شده و در قالب چربی در خون و اطراف اندام‌های بدن انباشته می‌گردند. در اینجا است که قرص‌های چربی سوز با نحوه عملکرد منحصربه‌فرد خود از بروز چنین رویدادی در بدن جلوگیری نموده و ذخیره‌سازی چربی را کاهش می‌دهند. بدین ترتیب فقط آن بخش از چربی‌ها که برای کارکرد قلب، ریه‌ها، استحکام بافت ماهیچه‌ای و … نیاز است، در بدن باقی‌مانده و مابقی دفع می‌شوند.

 

نحوه عملکرد قرص‌های چربی سوز در بدن

نحوه عملکرد قرص‌های چربی سوز در بدن-راسپینا کلاب

 

در قرص‌هایی که به‌منظور چربی سوزی برای آقایان تولید می‌شوند بر روی افزایش ظرفیت بدن برای انجام کارهای و تمرینات سخت نیز تمرکز می‌شود. به همین دلیل آقایان پس از مصرف آن‌ها کمتر احساس خستگی کرده و قوای جسمی بیشتری برای انجام کارهای سنگین می‌یابند. البته کاهش تمایل به مصرف مواد قندی، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نیز از دیگر عملکردهای این نوع داروها است که ایجاد انواع چربی‌ها را در بدن خنثی ساخته و توانایی بدن را در ایجاد چربی‌های جدید نیز مختل می‌سازد.

بدین ترتیب در حالت کلی می‌توان گفت قرص‌های چربی سوز با نشانه گرفتن چربی‌های بدن به نابودی آن‌ها پرداخته و برای رسیدن بدین منظور شگردهای مختلفی چون کاهش اشتها، افزایش سوخت‌وساز، ایجاد تداخل در جذب کالری و … را در پیش می‌گیرند.

 

 

نحوه عملکرد قرص‌های چربی سوز در بدن-راسپینا کلاب

 

 

مقایسه قرص‌های چربی سوز صنعتی با قرص‌های چربی سوز خانگی:

در تهیه قرص‌های چربی سوز صنعتی اکثراً از ترکیب موادی مانند کافئین باقابلیت افزایش و تولید گرما و افدرین با خواصی مانند انبساط ریه‌ها، افزایش ضربان قلب، افزایش دفع ادرار و … و گاهاً آسپرین به‌منظور ارتقا خواص دو عنصر پیشین استفاده می‌شود که همگی می‌توانند در کنار هم به تولید انرژی بیشتر در بدن آن‌هم به‌صورت خودکار کمک نموده و دمای قسمت مرکزی بدن را افزایش دهند و بدین‌صورت علائم چربی سوزی را آشکار سازند.

ولی در صورت مصرف خودسرانه این داروهای صنعتی شاهد نامنظم شدن ضربان قلب، بروز مشکلات تنفسی، حملات حساسیتی و … می‌شویم. به همین دلیل است که مصرف مطابق با دستور پزشک یکی از ضرورت‌های لازم‌الاجرا است تا از مضرات این داروها در امان بمانیم.

 

مقایسه قرص‌های چربی سوز صنعتی با قرص‌های چربی سوز خانگی

مقایسه قرص‌های چربی سوز صنعتی با قرص‌های چربی سوز خانگی-راسپینا کلاب

در همین راستا قرص‌های چربی سوز خانگی از انواع گیاهان دارویی و ادویه‌های رایج استفاده می‌کنند و خواص چربی سوزی را برای افراد پدید می‌آورند. باآنکه انتظار می‌رود داروهای خانگی هیچ‌گونه عوارضی برای مصرف‌کننده به دنبال نداشته باشند، اما استفاده بی‌برنامه و در دوزهای غیراصولی، مصرف این خوراکی‌های طبیعی را نیز بی‌خطر نمی‌کند.

برای مثال یکی از داروهای کاهش وزن خانگی را با ادویه‌هایی مانند زردچوبه، زنجبیل و زیره می‌سازند و برای رسیدن به قرص‌هایی به‌منظور استفاده راحت‌تر این چاشنی‌ها را پودر کرده و با عسل به شکل خمیر درمی‌آورند و در اندازه‌های کوچک‌تر به شکل قرص خشک کرده و به مصرف می‌رسانند. بروز حساسیت، عدم سنخیت با افراد دارای طبع گرم و خشک، بروز یبوست و … از مشکلات رایج این داروها است که مصرف آن‌ها را نیز مجاز به دستور پزشک طب سنتی می کند.

معرفی چند مورد از قرص‌های چربی سوز مورد تأیید پزشکی:

تعداد کثیری از قرص‌های چربی سوز در بازار وجود دارند که فقط چند مورد خاص تأییدیه‌های پزشکی را کسب نموده و اکنون برای مصرف توسط متخصصین تغذیه تجویز می‌شوند. این قرص‌ها گاهی با کاهش اشتها مانع ورود کالری اضافه به بدن شده و بدین ترتیب به جنگ چربی‌های بدن می‌روند و بعضی دیگر با افزایش حس سیری فرد را اغنا کرده و تمایلشان را به سمت خوراکی‌های نامطلوب کاهش می‌دهد. ولی دسته‌ای دیگر نیز وجود دارد که با ایجاد تداخل در جذب چربی‌ها سبب کنترل ورود آن‌ها به خون شده و به دفع سریع این چربی‌ها از بدن کمک می‌کنند. با این رویکرد سعی دارند تناسب‌اندام را برای فرد محقق سازند.

 

معرفی چند مورد از قرص‌های چربی سوز مورد تأیید پزشکی

معرفی چند مورد از قرص‌های چربی سوز مورد تأیید پزشکی-راسپینا کلاب

 

·         قرص چربی سوز بوپروپیون ـ نالترکسون:

این دارو یک روش مؤثر برای مقابله با چاقی را ارائه می‌دهد و بر روی تمایل افراد به مصرف بی‌رویه خوراکی‌ها تأثیر می‌گذارد. چنان در این زمینه قدرتمند ظاهر می‌شود که حتی برای افراد معتاد به الکل برای رهایی از وابستگی‌های ذهنی تجویز می‌گردد. البته نالترکسون در دسته داروهای ضدافسردگی نیز قرار می‌گیرد به همین دلیل افراد چاق درگیر افسردگی را از این عارضه رهانده و انگیزشان را در جهت پیمودن راه حفظ می‌کند. در ابتدای مصرف ممکن است با عوارضی مانند حالت تهوع، یبوست، سردرد و … مواجه شوید که تمامی این علائم را با جزئیات حتماً به پزشک خود شرح دهید.

·         قرص چربی سوز لیراگلوتاید:

مدیریت چاقی و دیابت در کنار این دارو امکان‌پذیر است. اگرچه این قرص چربی سوزی عالی را نشان داده اما دو دلیل مهم سبب عدم رغبت عموم برای استفاده از آن شده است. این دارو برخلاف نمونه‌های رایج خوراکی نبوده و باید به‌صورت تزریقی مصرف شود که همین امر استفاده سهلی را ارائه نمی‌دهد و از طرفی گزارش حالت تهوع و استفراغ دلیل دومی است که مصرف این دارو را محدود ساخته است.

·         قرص چربی سوز اورلیستات:

به دلیل تأثیرات خفیف این داروها بر لاغری و همچنین عوارض نادر، اغلب اورلیستات را به‌صورت بدون نسخه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسانند. بسیاری برای رهایی از عوارض چاقی به مصرف این دارو مبادرت می‌ورزند. اثربخشی این دارو زمانی حداکثر قدرت خود را نشان می‌دهد که در کنار رژیم‌های کم‌چرب مصرف شود. باوجود بی‌ضرر بودن این دارو به‌ندرت عوارضی چون نفخ، مدفوع شل و آسیب کبدی گزارش‌شده، بدین ترتیب ضرورت استفاده از این دارو را زیر نظر پزشک به اثبات رسانده است.

·         قرص چربی سوز فنترمین ـ توپیرامات:

فنترمین یکی دیگر از قرص‌های چربی سوز بوده که به‌منظور کاهش وزن استفاده می‌شود. اما مانند داروهای این دسته به دلیل احتمال افزایش ضربان قلب، بی‌خوابی، حالت عصبی و … به‌صورت گسترده تجویز نمی‌شود. این دارو را می‌توان ترکیبی از دو داروی کاهش وزن و ضد تشنج دانست اما عوارض آن نیز در صورت مصرف نادرست غیرقابل‌اجتناب است. تمامی داروهای ذکرشده با تمامی اثرگذاری که بر روی لاغری دارند خطر سوءاستفاده داشته، ازاین‌رو به حتم باید با مشورت پزشک متخصص مصرف شوند.

عوارض متعدد مصرف قرص‌های چربی سوز:

اگرچه با مصرف منظم و طبق دستورات پزشک می‌توان از بروز عوارض قرص‌های چربی سوز تا حد قابل‌توجهی جلوگیری نمود. ولی این موضوع غیرقابل‌انکار است که بسیاری برای دریافت نتایجی سریع‌تر به مصرف بی‌رویه این داروها روی می‌آورند و زمینه بروز علائم دردناکی را فراهم می‌سازند. البته بسیاری نیز به دلیل آلرژی دچار مسمومیت‌های دارویی با ترکیبات موجود در این قرص‌ها شده و زمینه ناراحتی برایشان فراهم می‌شود. البته از تداخل دارویی با قرص‌ها و مکمل‌های دیگر نیز که سبب بروز عوارض جانبی می‌شود، در این حین نمی‌توان صرف‌نظر نمود.

ولی در حالت کلی از عوارض شایع قرص‌های چربی سوز می‌توان به این موارد اشاره نمود که برای برخی مصرف‌کنندگان به وقوع می‌پیوندد:

1.        افزایش ضربان قلب و نارسایی‌های قلبی

2.        کم‌خوابی، بی‌خوابی و اختلالات خواب

3.        بروز بیماری‌های کلیوی

4.       ایجاد ناراحتی‌های کبدی

5.        افزایش احتمال به سکته مغزی

6.         اسهال و استفراغ

7.         افسردگی‌های حاد و طولانی‌مدت به‌صورت نادر

8.         عدم تمرکز و توانایی ذهنی کافی

9.        خشکی دهان

10.        ایجاد وابستگی‌های شدید

11.         گیجی و بی‌حالی

12       آسیب به دندان‌ها و لثه‌ها

عوارض شایع قرص‌های چربی سوز

عوارض شایع قرص‌های چربی سوز-راسپینا کلاب

 

کلام آخر:

در نهایت به خاطر داشته باشی، برای دریافت بهترین نتیجه قبل استفاده از قرص‌های چربی سوز حتما سابقه پزشکی، بیماری‌های زمینه‌ای و داروهای ضروری مصرفی‌تان را به اطلاع متخصص مربوطه رسانده تا وی بتواند بر اساس آن‌ها بهترین دارو را به شما پیشنهاد دهد. در غیر این صورت هرگونه آلرژی و شرایط خاص بدنی مانند بارداری و … می‌تواند تاثیرات مخربی این داروها را بر شما هویدا سازد. در این راستا تفاوت چندانی بین داروهای گیاهی و شیمیایی نیست و هر دو باید زیر نظر مستقیم پزشک مصرف شوند.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من