موفقیت در رژیم لاغری با 21 راهکار

فهرست مطالب این مقاله

راز های موفقیت در رژیم لاغری

راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری آمده‌اند تا با حفظ سلامتی کمک کنند، لاغری بی‌بازگشتی را تجربه کنیم. تناسب‌اندام چنان لذت‌بخش است که اکثر افراد فارغ از سن و سالشان تمایل دارند هرچه سریع‌تر بدان دست یابند. این اشتیاق وصف‌ناپذیر سبب می‌شود، بسیاری از افراد به راه‌کارهای غلط روی آورده و به دلیل انتخاب‌های نادرست، اثرات هولناکی را بر روی سلامتی خود بگذراند. ولی ما در این مطلب به روش‌هایی اشاره داریم که متخصصان تغذیه بر آنها مهر تأیید زده‌اند و افراد بسیاری با پیروی ازاین‌روش‌ها، لاغری مملو از سلامتی و نشاط را دریافت کرده‌اند. شما نیز اگر سلامتی‌تان به‌اندازه لاغری برایتان مهم است، مطالعه راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری را که در ادامه ذکر می‌کنیم، از دست ندهید.

 

 

معرفی و شناسایی راز های موفقیت در رژیم لاغری:

به خاطر داشته باشید راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری فقط به یک بعد این قضیه نمی‌نگرند و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد می‌کوشند تا زندگی در هاله‌ای از کامیابی را نصیب افراد نمایند. در ادامه با بررسی این راهکارها خود به این حقیقت روشن دست می‌یابید که با نگاهی یک‌طرفه نمی‌توان به جنگ چربی‌های بدن رفت. بلکه باید با عزمی همه‌جانبه آنها را از بدن ریشه‌کن نمود و سدی محکم در برابر بازگشت مجددشان احداث کرد.

 

 

 

1.      اولین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: ترسمی جاه‌طلبانه برای وزن ایده‌آلتان

اگرچه واقع‌گرایانه بودن همیشه راهکاری معقولانه‌تر به نظر می‌رسد، اما وقتی با یک مزاحم لجوج و سرسختی مانند چربی‌های شکمی مواجه هستیم شاید باید کمی شجاعانه‌تر و جاه‌طلبانه‌تر رفتار کنیم. بدین ترتیب کاهش وزن باقدرت، سرعت و کیفیت بهتری را برای خود محقق می‌سازیم. پس از همان ابتدا تصمیم بگیرید در چه وزنی می‌خواهید خود را ببینید، سپس برای رسیدن به آن تلاش کنید. بدین ترتیب فقط به کاهش چند گرم چربی اکتفا نکرده و ده‌های کیلو را در ذهن تصور می‌کنید که بسیار جهشی عظیم است.

2.      دومین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: تعیین برنامه غذایی سالم و راضی‌کننده

یکی دیگر از راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری تعیین یک برنامه غذایی سالم و راضی‌کننده است، به‌گونه‌ای که بتوانید آن را برای مدت‌های طولانی ادامه دهید. وقتی فقط مصرف سالاد، سوپ یا آب‌میوه را برای رژیم لاغری انتخاب می‌کنید، به‌راستی فکر کرده‌اید تا چه زمانی می‌توانید با این سبک تغذیه دوام بیاورید. ممارست بر این نحوه‌ی تغذیه شاید فقط تا چند هفته بیشتر طول نکشد و انرژی‌تان برای ادامه مسیر از دست بدهید. پس برنامه‌ای کم‌کالری اما راضی‌کننده و محبوب را برای خود انتخاب نمایید.

3.      سومین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: عدم حذف غذاهای موردعلاقه

لازم نیست به خود زیاد سخت بگیرید و به‌کلی مواد غذایی موردعلاقه خود را از فهرست غذایی‌تان حذف نمایید. بلکه فقط ترک مصرف مداوم و هرروزه آنها کفایت می‌کند. بدین ترتیب هرزگاهی به‌عنوان پاداش غذاهای موردعلاقه‌تان را سرو نموده و از تناول آنها انرژی مضاعفی را برای طی باقوت مسیر بگیرید. یک‌تکه پیتزا در آخر هفته‌ها در کنار دوستان چندان برای رژیم لاغری‌تان مشکل‌ساز نیست. پس بیش‌ازحد نگران نبوده و با این اضطراب به طی راه نپردازید، زیرا حفظ آرامش از مهم‌ترین نکات در کاهش وزن است.

 موفقیت در رژیم لاغری

موفقیت در رژیم لاغری

 

 

4.      چهارمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: توجه به حرکت گروهی

گروه‌های همپایی را تشکیل دهید تا در تمامی مسیر همراهتان باشند. این گروه‌ها می‌توانند در زمان ناامیدی و خستگی مشوق بوده و مانند حامی انرژی دوباره‌ای را در شما ایجاد نمایند. عهده‌ای از افراد چاق که تمایل به تناسب‌اندام داشته و در این راه باانگیزه و پشتکار هستند، بهترین هم‌گروهی‌ها را تشکیل می‌دهد. به‌راستی یکی از راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری ثبات قدم در این مسیر است که دست‌یابی آن در کنار همراهان سهل‌تر می‌شود.

5.      پنجمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: ورزش و فعالیت بدنی

انجام ورزش‌های سنگین را به زمانی واگذار نمایید که به تحرک و فعالیت آرام عادت کرده‌اید. چراکه انتخاب تمرینات سخت در ابتدای کار نه‌تنها مثمر ثمر نیست، بلکه سبب بروز ناامیدی و یأس نیز در شما می‌شود. فعالیت بدنی خود را از یک پیاده‌روی ساده آغاز و تا تمرینات قدرتی و استقامتی چربی سوز و عضله ساز ادامه دهید. ورزش زمانی نقش عالی خود را در کاهش وزن دارد که بر طبق یک برنامه اصولی انجام شود. بدین ترتیب به تثبیت وزن نیز کمک شایانی می‌کند.

6.      ششمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: بخشیدن اشتباهات

اگر درراه لاغری اشتباهی مرتکب شده‌اید، به‌سرعت خود را بخشیده و درصدد جبران آن برآیید. واکنش صحیح و منطقی در این زمان به شما کمک می‌کند از مسیر سختی که تا حال پیموده‌اید فاصله فراوانی نگیرید. بسیاری از افراد در چنین مواقعی چنان درگیر احساسات منفی و آزاردهنده می‌شوند که به‌کلی از برنامه خود عقب‌افتاده و از دریافت وزن ایده‌آلشان فرسنگ‌ها دور می‌افتند. اشتباهات غیرقابل‌اجتناب است. پس به‌راحتی از کنار آنها گذشته و دل‌مشغول آنها نشود، فقط سعی نمایید، دفعات ارتکاب بدان را کاهش دهید.

7.      هفتمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: انتخاب تغذیه آگاهانه

سعی نمایید ساعاتی را برای تناول غذا انتخاب نمایید که به‌دوراز حواس‌پرتی، اضطراب و عاری از ناآرامی‌های محیطی باشد. بدین ترتیب بهتر می‌توانید بر روی غذا، طعم و عطر آن تمرکز نمایید. این امر شمارا از پرخوری دورنگه داشته و فرصت کافی را برایتان ایجاد می‌کند تا مدت‌زمان غذا خوردن را طولانی و به حد مجاز برسانید. در این زمان فرصت مقتضی برای ارسال پیام سیری از معده به مغز فراهم‌شده و مصرف بی‌رویه غذاها کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که ادعا می‌شود، غذا خوردن با آگاهی در کاهش وزن و باقی ماندن در وزن مناسب تأثیرگذار است.

8.      هشتمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: آموزش استراتژی‌های مبارزه با پرخوری

بیاموزید که به‌صورت منحصربه‌فرد با چه ترفند و استراتژی به آرامش می‌رسید. باکم کردن استرس‌های روزانه به طرز اثرگذاری در مقابله با پرخوری‌های عصبی توانمند می‌شوید. جایگزین‌های مثبتی برای کاهش استرس به‌جای تناول تعداد بیشتری وعده‌های غذایی بیابید. کتاب خواندن، دوش گرفتن، تناول یک فنجان دم‌نوش و بسیاری موارد دیگر راه‌کارهای خوبی در جهت موفقیت در رژیمی است که به‌منظور لاغری اتخاذ نموده‌اید. چراکه به‌جای مصرف کالری غیرضروری شمارا برای سوزاندن کالری‌های اضافه بدن یاری می‌رسانند.

 

 

9.      نهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: توجه به زمان صرف غذا

سعی کنید، صرف غذا را به زمانی اختصاص دهید که به‌راستی گرسنه هستید. بسیاری از افراد به‌محض مواجه با هیجانات، احساس غم و تنهایی، کسالت و خستگی و هر حالت روانی دیگر به‌منظور بهبود خود به سمت مصرف غذا روی می‌آورند. این در حالی است که شما فقط در زمان گرسنگی کامل، مجاز به خوردن مواد غذایی هستید. با پیگیری این روند چاقی هیچ‌گاه به سراغتان نیامده که بخواهید برای رفع آن به دنبال راه‌کاری باشید.

 

10.  دهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: ایجاد عادات و ترجیحات غذایی جدید

به‌جای آنکه سعی کنید، رژیم‌های محال و بسیار سختی را برای خود ترسیم سازید بر روی تغییر عادات بد و ایجاد رفتارهای صحیح تمرکز کنید. بدین ترتیب بااحساس خوشایندتری به سمت لاغری بی‌بازگشت گام برداشته و اتفاقاً موفقیت بیشتری را نیز عاید خود می‌کنید. عادات سالم خود به‌تنهایی انرژی‌بخش هستند. درحالی‌که رژیم‌های سخت‌گیرانه به تحلیل توان و قوای ما پرداخته و اراده‌مان را تضعیف می‌کنند. برای مثال ایجاد عادت سالم تناول سبزی‌ها و سالاد در کنار غذا بسیار مثبت بوده، زیرا فیبر آن مانع تمایل شما به سمت تنقلات می‌شود.

11.  یازدهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: انتخاب راه‌های متنوع

درست است که پایبندی به رژیم‌های درست از اصول مهمی است، اما وقتی یک رژیم در طولانی‌مدت جواب کافی و وافی را نمی‌دهد، لزومی به تکرار و ممارست ارکان آن ندارید. بهتر است به سراغ روش رژیمی دیگری رفته و آن را امتحان کنید، بدون آنکه احساس گناه و ناتوانی تمامی وجود شمارا دربر بگیرد. کشف رژیم کارآمدتر، دوست دار قلب و کاهش‌دهنده کالری هدف بزرگ شما است. با این تفاسیر تفاوتی بین رژیم‌ها وجود نداشته و فقط میزان اثربخشی آن در حذف چربی‌ها موردبحث می‌باشد. پس چندین رژیم را بدون نگرانی امتحان کرده و کارآمدترین آن را تا آخر عمر ادامه دهید.

12.  دوازدهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: عدم حذف برخی گروه‌های غذایی

هیدروکربن‌ها، چربی‌ها و تمامی گروهای تغذیه‌ای دیگر برای بدن سودمند هستند و فقط خارج شدن از مصرف متعادل آنها بوده که زیان‌بار است. بدین ترتیب به این نکات کلیدی توجه نمایید که اگرچه حذف برخی دسته‌های تغذیه‌ای شمارا سریع‌تر به وزن ایده‌آلتان می‌رسانند، اما برنامه مدونی برای تثبیت آن ندارند. بدین ترتیب با پیروی از آنها به‌سرعت با برگشت وزن شمارا درگیر پروسه‌های اضطراب زا و نگران‌کننده و حتی ناامیدی و یأس می‌سازند. برای دوری از چنین عواقب بدی از وجود تمامی گروهای تغذیه‌ای در رژیم لاغری خود مطمئن شوید.

13.  سیزدهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: بروز رفتار متعهدانه

بعدازآنکه با زحمت فراوان به تغییر الگوی مصرفی و سبک زندگی خود نائل شده‌اید، حال نوبت آن است که متعهدانه این تغییرات و شیوه زندگی جدید را پیگیری نمایید. با انجام دقیق ابعاد این سبک جدید و برنامه‌ریزی اصولی برای هفته‌های آینده یک عادت طولانی‌مدت را برای تمامی عمر تنظیم نمایید. یکی از راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری بروز رفتارهای متعهدانه به‌منظور افزایش شانس موفقیتتان در کاهش وزن است. تعهد در هر کاری مهم است، اما وقتی سخن از موضوع حساسی چون لاغری به‌منظور دستیابی به‌سلامتی به میان می‌آید، از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می‌شود.

14.  چهاردهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: اهمیت دادن به صبحانه

صبحانه آن‌قدر مهم است که باید در کنار توصیه به انتخاب یک رژیم سالم، بدان به صورتی جداگانه پرداخت. کسانی که تمایل دارند در رژیم لاغری خود به توفیقات وسیعی نائل شوند، حتماً به وعده صبحانه به‌عنوان یک جایگاه اساسی می‌نگرند. صرف این وعده شمارا از تناول تنقلات مضر در طول روز به دلیل احساس گرسنگی بی‌نیاز ساخته و از ورود کالری بیشتر به بدن جلوگیری می‌نماید. از پروتئین‌های مفید و سالم در وعده صبحانه استفاده نموده تا یک بمب انرژی را به بدن خود وارد سازید.

 

 

 

 

 

15.  پانزدهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: پیگیری دائمی وزن

اندازه‌گیری مداوم وزن سبب می‌شود، برای کمترین حد آن حس اعتمادبه‌نفس در ما زنده بماند. به همین دلیل است که ادعا می‌شود، افرادی که این رویه را در رژیم‌های خود پیاده‌سازی می‌کنند در این پروسه سخت و نفس‌گیر به موفقیت‌های بیشتری نائل می‌گردند. کنترل وزن یکی از راهکارهای موفقیت در رژیم غذایی است. چراکه ما در مهمانی‌ها، دورهمی های خودمانی، رستوران‌ها و دیگر شرایط زندگی از زیاده‌روی بر حذر می‌دارد. پس برای پیگیری دائمی وزن به‌اندازه ورزش اهمیت قائل شوید، زیرا هر دو تأثیر فراوانی در کاهش و ثبات وزن‌دارند که غیرقابل‌انکار است.

16.  شانزدهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: اهمیت دادن به تغییرات کوچک

تغییر یک‌باره سبک زندگی آن‌هم به‌طورکلی، بنیادی و ریشه‌ای کار بسیار سخت و حتی ناشدنی می‌باشد. به همین دلیل بهتر است از تغییرات کوچک شروع کرده و با ممارست و تمرین سعی نمایید تا آن را به الگوی همیشگی زندگی‌تان بدل نمایید. سپس می‌توانید به سراغ عادت بعدی رفته و با تمرکز بر آن زمینه‌ی نابودی‌اش را فراهم‌سازید. با این رویکرد متوجه می‌شوید که در مدت کوتاهی بر تعداد کثیری عادات غلط غلبه کرده و مسیر زندگی‌تان را به سمتی بهینه‌تر کشانده‌اید. اعمال گروهی از تغییرات جز آنکه سبب گیجی و سردرگمی‌تان شود، نتیجه دیگری ندارد. این در حالی است که تغییرات کوچک سرعت ترک عادات بد را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند.

17.  هفدهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: یافتن یک الگوی مناسب

می‌توانید از کسانی که در مسیر لاغری به موفقیت رسیده‌اند در شرایطی که گمان می‌کنید به آخر خط رسیده و دیگر توان ادامه ندارید، کمک بگیرید. این اشخاص الگوی خوبی برای شما خواهند بود. چراکه این مسیر را یک‌بار پیموده و به پیچ‌وخم‌های هولناکش آگاهی کامل دارند. همچنین متخصصان موجود در این حوزه نیز می‌توانند، به شما در پیشبرد اهدافتان یاری رسانند. در این مسیر متخصصان تغذیه، روانشناسان، مربیان ورزشی و پزشکانی از این قبیل نیز همراهان خوبی هستند. آنها می‌توانند علاوه بر تقویت انگیزه شما راهنمایی کرده و از افراط‌وتفریط به دورنگه دارند. دانش و علم این متخصصان برای جویندگان سلامتی بهترین راهگشا است.

18. هجدهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: حذف قندها و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده

شکر دشمنی شیرین و دوست‌داشتنی است که امروزه در غذاهای مدرن ما بیش‌ازاندازه گنجانده‌شده و سبب شکست بسیاری از افراد در رژیم‌های لاغری‌شان می‌شود. بدین ترتیب یکی از راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری حذف قندها و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده است. با این رویکرد می‌توان در برابر افزایش خطر چاقی و بیماری‌های هولناکی مانند دیابت نوع 2 و ناراحتی‌های قلبی، سدی محکم را بنا نهاد. چاره‌ای ندارید، برای آنکه به ‌تناسب‌اندام رسیده و در آن حالت تا سال‌ها باقی بمانید، قندها، نان سفید و ماکارونی‌های فاقد سبوس و مواد مغذی را از سبد غذایی خود حذف کنید. چراکه تناول کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده با اضافه‌وزن و چاقی‌های مفرط در ارتباطی تنگاتنگ قرار دارند.

 

 

 

 

19.  نوزدهمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: توجه به مصرف مایعات

گاهی آن‌قدر غرق چگونگی مصرف مواد غذایی و در نظر گرفتن الگوی تغذیه‌ای می‌شویم که از مایعات و قدرت فراوان آنها در کاهش وزن غافل می‌شویم. این در حالی است که آب با افزایش سوخت‌وساز بدن تأثیر بسزایی در کاهش چربی‌های بدن دارد. هیچ رژیم غذایی باب لاغری بدون آب تکمیل نمی‌شود. در کنار آب نوشیدن قهوه و چای سبز نیز مهم بوده، زیرا جزء مایعات چربی سوز عالی به شمار می‌روند. تحقیقات نشان داده تمامی کسانی که در پروسه لاغری خود به مصرف منظم این سه مایع آب، قوه و چای سبز روی آورده‌اند، به‌مراتب کاهش وزن بیشتری را تجربه نموده‌اند. البته از آنتی‌اکسیدان قوی موجود در چای سبز که سلامتی، نشاط و سرزندگی را برایتان به ارمغان می‌آورد، نیز نمی‌توان غافل شد و در کنار لاغری بدان‌ها توجه نکرد.

20.  بیستمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: خواب کافی

آری خواب کافی نیز به شما کمک می‌کند تا وزنتان و نوسانات آن را مدیریت نمایید. غالباً افرادی که به کم‌خوابی، بی‌خوابی و اختلالات خواب دچار هستند از اضافه‌وزن گلایه می‌کنند. چراکه خواب یکی از عوامل تأثیرگذار بر کیفیت متابولیسم بدن است و کم‌توجهی بدان عواقب وخیمی را برای بدن به دنبال دارد. با مطالعات فراوانی که باب این موضوع صورت گرفته است باکم توجهی به خواب تا 55% احتمال چاقی در بزرگ‌سالان افزایش می‌یابد. این روند با کاهش سن سیر صعودی داشته به‌گونه‌ای که در کودکان با خواب ناکافی، چاقی با 89% افزایش بروز می‌کند. از طرفی کم‌خوابی زمینه‌ی تنش، اضطراب و افسردگی این عوامل چاقی را در بدن ایجاد می‌کند. ازاین‌رو است که توجه به کیفیت خواب به‌عنوان یکی از راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری موردبحث و ارزیابی است.

21.  بیست و یکمین راهکار موفقیت در رژیم لاغری: انتخاب سبک تغذیه سالم

برای آنکه لاغری را سریع‌تر به چنگ آورید، در زمان گزینش مواد غذایی سعی کنید تا از تمامی عناصر مفید بهره‌مند شوید. این عناصر شامل فیبر (سبزی‌ها، میوه‌ها)، پروتئین‌ها و ریزمغذی‌ها می‌شود. فیبر در افزایش حس سیری، کنترل اشتهای کاذب و از همه مهتر نگه‌داشتن وزن در محدوده نرمال آن‌هم در مدت‌زمان طولانی بسیار کارآمد است. سبزی‌ها و میوه‌های بسیاری هستند که در این مسیر می‌توانند، به شما کمک نمایند و در کاهش وزن اثرات خوبی داشته باشند. بعدازآن پروتئین‌ها و مکمل‌های پروتئینی را نیز به خاطر داشته باشید تا افکار وسواسی‌تان در مورد مصرف تنقلات را کاهش دهید.

 

کلام آخر باب راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری:

همان‌طور که متوجه شده‌اید، راهکارهای موفقیت در رژیم لاغری جنبه‌های بسیار گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. پس به خاطر داشته باشید، رژیم‌هایی که به شما وعده لاغری‌هایی ضرب‌الاجلی را می‌دهند، پوشالی و پوچ بوده و جز ضربه به سلامتیان نتیجه سودمند دیگری را عایدتان نمی‌سازند. از این رژیم‌ها دوری نموده و از کار بلدهای این حوزه برای طی موفق مسیر کمک بگیرید.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من