وبلاگ

قرص cla بهترین چربی سوز!

فهرست مطالب این مقاله

همه‌چیز درباره قرص Cla

 قرص Cla (اسید لینولئیک) درواقع یک مکمل غذایی و نوعی اسید چرب سودمند باقدرت افزایش متابولیسم است که بدن به‌منظور تداوم حیات بدان نیاز مبرم دارد. قرص Cla از خانواده امگا 6 بوده و در انواع مواد غذایی به‌صورت طبیعی یافت می‌شود. ولی اکنون در فرم‌های مختلف پودر، قرص، سافت ژل و کپسول توسط بسیاری از کارخانه‌ها تولیدی مکمل نیز روانه بازار می‌شود. قرص cla بهترین چربی سوز! اغلب پزشکان بر اساس نیاز بدن به تجویز این مکمل می‌پردازند. ولی بسیاری از افراد نیز به دلیل خواص ارزنده به‌صورت خودسرانه به مصرف این مکمل مبادرت می‌ورزند. این امر مشکلات زیادی را برای این دست مصرف‌کنندگان قرص Cla به وجود می‌آورد. دلیل این معضلات نیز وجود منابع گیاهی و آزمایشگاهی در این قرص‌ها است که هضم و جذب آنها را سخت می‌سازد.

درصورتی‌که منابع طبیعی این اسید غالباً حیوانی بوده، بدین ترتیب مراحل جذب ساده‌تری را در بدن می‌گذرانند. ازاین‌رو مصرف تمامی مکمل‌ها بدون دستور پزشک کار چندان موجهی نیست.

 

ضرورت‌های مصرف Cla به‌صورت طبیعی:

اگرچه قرص Cla با عملکرد فوق‌العاده عالی خود می‌تواند، مزایای فراوانی برای بدن داشته باشد، اما پزشکان ادعا دارند که تأمین این اسید از منابع طبیعی بر خواص آن می‌افزاید. ازاین‌رو با رفتن به سراغ منابع طبیعی Cla به فوایدی مانند تسریع در تناسب‌اندام، بهبود دریافت ویتامین‌ها و التیام ناراحتی‌های قلبی دست می‌یابیم. اگرچه این مؤلفه‌ها در کنار قرص Cla نیز قابل‌دستیابی است، اما احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن برای افرادی که از غذاهای حاوی این ماده بهره می‌برند، بسیار پایین‌تر از مصرف‌کنندگان مکمل این اسید است. بدین ترتیب توصیه می‌شود تا حد امکان منابع طبیعی اسید چرب Cla مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

 

از فواید مصرف cla به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

1.         کاهش وزن ماندگارتر

2.         افزایش حجم عضلانی سریع‌تر

3.        افزایش کلسترول خوب خون

4.        تنظیم قند خون و کاهش عوارض دیابت

آشنایی با منابع طبیعی اسید چرب Cla:

منابع متنوعی را برای اسید چرب Cla معرفی می‌کنند که افراد قادر هستند، از آن در تعریف رژیم‌های غذایی خود بهره برده و خوراک‌های متنوعی را تهیه نمایند. ولی آنچه در تمامی این مواد غذایی ثابت و البته مهم است، طبیعی بودن این واحد چربی می‌باشد. همین امر سبب شده با اغلب بدن‌ها سازگار بوده و به‌راحتی در دستگاه گوارش عملیات هضم و جذب بر روی آن صورت گیرد. ولی قرص Cla برخلاف مکمل‌های دیگر چندان قدرت جذب بالایی به نسبت نمونه‌های طبیعی ندارد، ازاین‌رو در شرایط خاص توسط پزشکان تجویز می‌گردد.

 مهم‌ترین منابع cla این اسید چرب می‌توان به این موارد اشاره نمود:

1.        انواع گوشت قرمز: گوشت گاو، گوشت گوساله، گوشت گوسفند، گوشت بره و گوشت بز

2.        انواع لبنیات: کره، پنیر موزارلا، ماست چکیده، خامه‌ترش، پنیر کاتیج و پنیر چدار

3.         گیاهان: سبزی‌های برگ سبز و قارچ دکمه‌ای

4.        روغنی: روغن آفتاب‌گردان، روغن کاشفه و گیاه گل‌رنگ پس از ایجاد تغییر شیمیایی

 

 

دلایل و ضرورت‌های نیاز به قرص Cla:

در بسیاری موارد پزشکان به‌منظور حفظ حیات بیماران و رفع عوارض پیش‌آمده توصیه به مصرف قرص Cla را در دستور کار خود قرار می‌دهند. با این تمهید از عود بیماری و پیشرفت آن جلوگیری نموده و گاهاً افراد را از مرگ نجات می‌دهند. از این ضرورت‌ها به مهم‌تری نشان اشاره می‌کنیم.

 

·         افراد در معرض عدم دریافت منابع طبیعی:

گروهی از افراد که در مناطقی خاص سکنی کرده که از منابع طبیعی این چربی به دور هستند، کاندید مصرف قرص Cla می‌باشند. در غیر این صورت علائم حیاتی آنها به‌شدت در معرض تهدید و تحریک قرار می‌گیرد. به همین دلیل پزشکان به‌سرعت به تجویز این مکمل برای آنها اقدام می‌کنند.

·         افراد درگیر با سوءتغذیه:

سوءتغذیه مشکل بسیاری از جوامع عقب‌مانده و حتی درحال‌توسعه است. افراد حاضر در چنین سرزمین‌هایی نیز می‌توانند با مصرف مکمل‌ها با هزینه‌ای اندک خود را از مضرات کمبود این اسید در بدن نجات دهند و به مقادیر مناسبی از Cla بسیار راحت‌تر و باقیمتی معقول‌تر دست یابند.

·         افراد نیازمند به کاهش وزن:

گاهی تمامی ترفندها و شگردهای ما در جهت کاهش وزن اثرگذار نبوده و نیازمند به داروهای کمکی در این مسیر هستیم. بدین ترتیب قرص Cla اولین، بهترین و بی‌ضررترین انتخاب پیشرو خواهد بود. با مصرف دوزهای مشخص و تعیین‌شده پزشک کاهش وزنی سریع، اصولی و اثرگذار حادث‌شده و فرد از مضرات اضافه‌وزن در امان می‌ماند.

·         بیماران مبتلابه سرطان:

طی تحقیقاتی مشخص‌شده، مصرف این مکمل برای افرادی که پروسه سخت و تنش‌زای سرطان را پشت سر می‌گذارند نیز بسیار سودمند است. ازاین‌رو گاهاً در کنار دیگر داروهای ضد سرطان پزشکان تشخیص می‌دهند، Cla نیز می‌تواند، برای چنین افرادی سودمند واقع شود.

نحوه عملکرد قرص Cla در بدن:

قرص Cla باآنکه یک اسید چرب محسوب می‌شود، اما در بدن عملکرد چربی سوزی را به اجرا می‌گذارند. ازاین‌رو در دسته چربی سوزهای غیر محرک و مجاز قرارگرفته و غالباً به‌عنوان یک مکمل مؤثر در لاغری و تناسب‌اندام به فروش می‌رسد و تأثیر شگرفی نیز بر کاهش وزن دارد. با نگاهی عمیق‌تر به قرص Cla متوجه می‌شویم که این مکمل نه‌تنها بر چربی دریافتی بدن اثرگذار است، بلکه بر انباشت این چربی‌ها و ممانعت از تجمع آنها در بدن نیز تأثیر سودمندی دارد.

به همین دلیل در میان ورزشکاران و علاقه‌مندان به فیتنس و کاهش چربی‌های بدنی شناخته‌شده و معروف است. درواقع این مکمل می‌تواند، چربی‌های خوب را با چربی‌های بد در بدن جایگزین نموده و با این تمهید افراد را یک گام به‌سلامتی نزدیک سازد. البته این مکمل اثرات شگرف دیگری نیز برای بدن به ارمغان می‌آورد که از آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره نمود:

1.        ارتقا سطح انرژی برای فعالیت‌های سنگین

2.        کاهش توانایی بدن در ذخیره‌سازی چربی در سلول‌ها

3.       ایجاد احساس سیری و عدم تمایل به مصرف خوراکی‌های پرکالری

4.        توانایی مهار ساخت توده‌های چربی

5.         ممانعت از جذب چربی‌های موجود در خون

6.         قدرت بالا در شکستن بافت‌های چربی مقاوم

7.         بهبود سلولیت با افزایش اکسیداسیون چربی‌های زیرپوستی

8.        پیشگیری از تشکیل سلول‌های چربی جدید

9.        حفاظت و حراست از بافت‌های عضلانی

10.        بهبود تجزیه چربی‌ها در سلول‌های عضلانی

 

 

مزایای قرص Cla برای افراد مختلف:

باوجود عملکردهای عالی و منحصربه‌فردی که قرص Cla بر بدن دارد طبیعی است که مزایای فراوانی را برای مصرف‌کنندگان خود داشته باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که بدن در تولید این اسید چرب ناتوان بوده، بنابراین برای دستیابی به این مزایای چاره‌ای جزء مصرف خوراکی مواد غذایی حاوی این اسید یا مکمل‌های دارویی آن نیست. در ادامه بیشتر باب این مزایای شرح و توضیح می‌دهیم.

·         پیشگیری از انواع سرطان با قرص cla:

این اسید چرب توانایی ارتقا عملکرد سیستم ایمنی بدن را دارد. ازاین‌رو طبیعی است که بتواند بدن را در برابر سرطان‌ها مقاوم سازد. به همین دلیل گویی افراد سالم نیز به این اسید چرب برای حفظ و دوام سلامتی خود همانند افراد بیمار و در همان سطح و مرتبه نیاز همیشگی دارند.

·         سلامت قلب و عروق با قرص cla:

با رسالت سنگینی که قرص Cla برای چربی سوزی در بدن دارد، سلامت قلب و عروق در کنار مصرف آن به حتم تضمین‌شده است. این امر نه‌تنها قلب را مستفیض ساخته بلکه کاهش تری‌گلیسیرید، کلسترول و چربی‌های شکمی نیز با مصرف آن میسر است.

·         جلوگیری از بروز دیابت با قرص cla:

کاهش انسولین نیز یکی دیگر از مزایای مصرف قرص Cla است که چنان مهم بوده که نمی‌توان از کنار آن با بی‌تفاوتی گذر نمود. با تنظیم انسولین خون دیابت و مشکلات افزایش قند برای افراد ایجاد نشده و آن‌ها از گروهی معضلات متعدد جانبی نیز رها می‌شوند.

·         کاهش حساسیت‌های غذایی با قرص cla:

افرادی که با انواع حساسیت‌های غذایی دست‌به‌گریبان هستند، نیز در سایه مصرف این مکمل می‌توانند تا حد زیادی از تبعات حساسیت‌های غذایی رها شوند. کاهش حساسیت‌های غذایی موهبتی است که سبب می‌شود، افراد زندگی سالم‌تر و آزادانه‌تر و البته شادتری را تجربه نمایند.

·         افزایش توده استخوانی با قرص cla:

اینکه Cla علاوه برافزایش بافت‌های ماهیچه‌ای قادر باشد به افزایش توده‌های استخوانی نیز کمک نماید، مقوله‌ای بسیار مهم است. به همین دلیل اشخاصی که به فعالیت‌های سنگین شغلی یا ورزشی سرگرم هستند، می‌توانند در کنار این مکمل از بافت ماهیچه‌ای و استخوانی خود حراست نموده تا به تحلیل و ضعف دچار نشوند.

مقدار مناسب مصرف قرص Cla به‌منظور پیشگیری از عوارض آن:

اگرچه دوز مصرفی قرص Cla باید متناسب با جنسیت، وزن، نوع عارضه و بسیاری عوامل دیگر برای هر فرد به‌صورت شخصی و انفرادی تجویز شود. ولی آنچه به‌صورت معمول رایج است، مقداری بین 3 ـ 6 گرم به‌صورت روزانه برای یک فرد بالغ است. مصرف بیش از این اندازه می‌تواند عوارض بسیاری را برای سلامتی افراد ایجاد نماید، ازاین‌رو به جد از مصرف بی‌رویه آن پرهیز داده می‌شوند.

 

 

عوارض احتمالی مصرف قرص Cla:

مصرف نامتعادل و بی‌برنامه تمامی مکمل‌ها می‌تواند، برای بدن بسیار حاد و زیان‌بار باشد. در اینجا قرص Cla نیز استثنا نبوده و استفاده خودسرانه آن عواقب خطرناک بسیاری را برای بدن به وجود می‌آورد. برای فهم بهتر و اهمیت توجه به تجویز پزشک در مصرف این مکمل به برخی از این عوارض که بسیار خطرناک نیز هستند، اشاره می‌کنیم.

·         ناراحتی‌های معده:

درد شکمی، اسهال، حالت تهوع و نفخ از عوارض شایعی است که افراد پس از مصرف بی‌رویه این مکمل شاهد بروز آنها هستند. بدین ترتیب مصرف با برنامه آن برای هر عارضه‌ای بسیار مهم است تا دراثنای بهبودی یکی از مشکلات خود، گروهی از معضلات دیگر را برای خود پدید نیاوریم.

 

·         صدمه به جنین و نوزادان:

مادران باردار و شیرده به‌هیچ‌وجه مجاز به مصرف این مکمل به دلیل خطرات احتمالی که برای نوزادان و شیرخواران دارد نیستند. این گروه یا باید از مکمل‌های دیگر بهره برده و یا اینکه خود را به مصرف Cla های موجود در مواد غذایی طبیعی محدود سازند.

·         بیماری‌های کبدی:

گاهاً دیده‌شده مصرف غیراصولی این مکمل سبب انباشت چربی در کبد و بروز بیماری‌های کبد چرب غیرالکلی شده است. به همین دلیل توصیه می‌شود، این مکمل حتماً به همراه تغذیه مناسب مصرف‌شده یا مصرف‌کنندگان به همان‌گونه‌های طبیعی و خوراکی حیوانی آن اکتفا نمایند تا سلامتی‌شان به خطر نیافتد و به‌جای سود بردن، ناخواسته متضرر نشوند.

·         سندروم متابولیک:

به خاطر داشته باشید که قرص Cla در صورت مصرف صحیح هیچ‌گونه عارضه‌ای را برای بدن به وجود نمی‌آورد و این ما هستیم که با استفاده غیراصولی خواص این مکمل را نابود کرده و در مقابل کوهی از مشکلات مانند سندروم متابولیک را بر خود عارض می‌سازیم.

·         التهابات بدنی:

التهابات بدنی به دلیل آنکه نشانی از تجمع سموم در بدن دارد طبیعتاً خطرناک و دلهره‌آور است. Cla می‌تواند، زمینه بروز این‌چنین حالتی را در بدن ایجاد سازد. بدین ترتیب همان‌طور که مصرف منظم آن سودمند است، استفاده نامناسب آن نیز نه‌تنها التهابات بدن را ایجاد نموده بلکه بر بیماری‌هایی دیگری مانند حساسیت به انسولین، ایجاد استرس اکسیداتیو و کاهش وزن شدید دامن می‌زند.

قرص Cla و تأثیر آن برای لاغری و بدن‌سازی:

در طی مزایای قرص Cla متوجه شده‌اید که این مکمل از جنبه‌های مختلف در کاهش چربی‌های بدن مؤثر ظاهر می‌شود. به همین دلیل یکی از چندین مکمل پرمصرف برای بدن‌سازان و علاقه‌مندان به فیتنس محسوب می‌گردد. این مکمل با انجام یک سری واکنش‌های بیوشیمیایی باعث افزایش متابولیسم پایه و کالری سوزانده شده بعد از فعالیت‌های ورزشی می‌شود. بدین ترتیب قرص Cla یکی از تأثیرگذارترین مکمل‌ها در لاغری به نسبت دیگر داروهای موجود در این عرصه است. پزشکان به‌منظور افزایش نسبی تأثیرات این مکمل بر لاغری، ترکیب نمودن مصرف آن را با مواد خوراکی غنی از پروتئین در کنار انجام فعالیت‌های ورزشی منظم ضروری و لازم‌الاجرا می‌دانند.

 

نحوه کارکرد قرص Cla برای لاغری و کاهش وزن:

1.       کاهش توان جذب چربی توسط بدن

2.      تحریک سرعت شکستن چربی‌ها

3.         افزایش اکسیداسیون اسیدهای چربی زیرپوستی

4.        مهار ساخت چربی در بدن

5.        افزایش تنفس بهتر به‌عنوان عامل چربی سوز

6.         افزایش حجم عضله و استخوان در مقابل کاهش حجم چربی

 

 

 

تداخلات دارویی با قرص Cla:

تأثیرات مخرب قرص Cla بر اندام‌های درونی در صورت استفاده بی‌رویه ازیک‌طرف و تداخلات دارویی از سوی دیگر سبب شده، مصرف این دارو زیر نظر پزشک الزامی باشد. این مکمل را مانند هر نمونه‌ای دیگر مجاز به مصرف با برخی از داروها مانند ادویل (لیبوپروفن)، آلو (ناپروکسن)، آسپرین، کومادین (وافارین) و فراگمین (والتپارین) نیستید. البته افرادی که ناچار به مصرف برخی از دیگر داروها مانند هپارین، لاونوکس، پلاویکس و ولتارین نیز هستند، برای استفاده از قرص Cla محدودیت استفاده دارند. ازاین‌رو قبل از هر اقدام خودسرانه شرایط جسمی و روحی خود را به پزشک شرح داده و سپس از وی درخواست یک مکمل سودمند برای خود را داشته باشید. در سایه چنین تمهیدی است که امید به‌سلامتی در شما پدیدار می‌شود. در غیر این صورت به‌حتم مضرات مکمل‌ها بیشتر از فوایدشان برایتان جلوه می‌کند.

منبع:

 

 

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من