وبلاگ

در مان گیاهی کبد چرب کاملا کاربردی!

فهرست مطالب این مقاله

در مان گیاهی کبد چرب کاملا کاربردی می باشد به دلیل اینکه داروهای شیمیایی گاهاً با مخاطرات بیشتری بیمار را مواجه می‌سازند، یک رویکرد جدی از سوی افراد مبتلابه چنین عارضه هولناکی است. سبک زندگی نادرست و ورود حجم بالایی از مواد غذایی ناسالم سبب شده، کبد این عضو حیاتی بدن مورد آماج حملات بی‌رحم سموم و مواد زائد خطرناک بسیاری قرار گیرد. بدین ترتیب کبد چرب اولین نشانه‌ای است که عارض شده و به دنبال خود زمینه ایجاد بسیاری از معضلات دیگر را نیز در بدن فراهم می‌سازد.

به همین دلیل است که افراد را از دلایل ایجاد آن‌ که کم‌تحرکی، مصرف بالای کالری و … بر حذر داشته و در صورت بروز نیز به سمت درمان گیاهی کبد چرب تشویق می‌کنند. در این مطلب می‌کوشیم علاوه بر معرفی علت اصلی بروز و عوارض جانبی در باب راه‌های درمانی گیاهی کبد چرب، این عارضه خطرناک سخن گفته و زوایای مختلف این بیماری را مورد کنکاش قرار دهیم.

در مان گیاهی کبد چرب

در مان گیاهی کبد چرب-راسپینا کلاب

آشنایی بیشتر با بیماری کبد چرب:

با تجمع چربی و تری‌گلیسیرید زیاد در کبد بیماری کبد چرب بر فرد عارض می‌شود. بدین ترتیب می‌توان گفت هنگامی‌که ظرفیت کبد از چربی اشباع گردد و توانایی دفع آن را نداشته باشد، در مراحل ابتدایی بیماری، خود را با عارضه کبد چرب نشان می‌دهد. بدین ترتیب افراد با مصرف بیش‌ازحد مواد غذایی پرچرب کبد خود را در معرض رسوب چربی‌ها قرار می‌دهند.

البته برخی نیز به دلیل سوءمصرف مواد الکلی و مشروبات مستعد چنین بیماری خطرناکی می‌شوند. فارغ از آنکه به چه دلیلی به این بیماری مبتلا شده باشیم، درمان گیاهی کبد چرب برای تمامی افراد راهگشا بوده و نتیجه و ثمره‌ی درخشانی برای همگان به همراه دارد. در یک‌کلام کلی می‌توان کبد چرب را عارضه‌ای دانست که در آن کبد توانایی تنظیم، جذب و دفع چربی‌ها را از دست می‌دهد.

چه کسانی در معرض کبد چرب قرار دارند؟

ریشه‌یابی بیماری کبد چرب کمک می‌کند دلایل آن برایمان مشهود گردد و بهتر بتوانیم روش‌های پیشگیرانه یا درمانی را تعقیب کنیم. اگرچه ادعا می‌شود افراد مبتلابه سوءمصرف انرژی، بیشترین سهم مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص می‌دهند، اما افراد درگیر به بیماری دیابت از نوع 2 نیز در آستانه این بیماری قرار دارند. در ادامه معتادان به الکل و داروی استامینوفن، مبتلایان به سندروم متابولیک، زنان باردار، افراد با کلسترول بالا و … نیز درصد بالاتری از ابتلا به این بیماری را از سر می‌گذرانند. ازاین‌رو چنین افرادی باید مراقبت‌های پزشکی بیشتری را برای خود لحاظ نمایند تا از خطرات چنین بیماری در امان بمانند.

 

چه کسانی در معرض کبد چرب قرار دارند

چه کسانی در معرض کبد چرب قرار دارند-راسپینا کلاب

 

در افراد سالم اغلب نیمی از کالری وارده به‌سرعت برای انجام امور طبیعی بدن سوخته و به انرژی تبدیل می‌گردد و مقدار باقی‌مانده نیز در میان بافت‌ها برای زمان‌های ضروری ذخیره می‌گردد. ولی بدن افراد بیمار این چربی را در کبد جمع و زمینه بروز آسیب به بافت‌های کبدی را فراهم می‌سازد. با تمامی این توصیفات فقط 30 درصد از مبتلایان به کبد چرب را چنین افرادی تشکیل می‌دهند. 70 در صد باقی‌مانده به گروه‌هایی اختصاص می‌یابد که سبک زندگی بی‌تحرک را برای خود برگزیده‌اند.

با این رویکرد حتی اگر با مشکلات ذکرشده مواجه باشید، اما ورزش و تحرک کافی را در دستور کار خود قرار دهید از بیماری کبد چرب در امان می‌مانید و نیازی به داروهای شیمیایی پیدا نخواهید کرد و حتی درمان گیاهی کبد چرب نیز به‌ندرت برایتان تجویزشده و به کارتان می‌آید.

روش‌های تشخیص تخصصی بیماری کبد چرب در افراد مختلف:

پزشکان به‌منظور تشخیص وجود یا عدم وجود کبد چرب در افراد روش‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند. بدین ترتیب افراد می‌توانند در اسرع وقت این بیماری را تشخیص داده و از عود آن جلوگیری نموده و در صورت نیاز به‌سرعت درمان گیاهی کبد چرب را آغاز نمایند. بدین ترتیب در همان مراحل ابتدایی عوارض را خاموش ساخته و از عود آن جلوگیری می‌کنند. آزمایش جسمی اولین مرحله تشخیص است که در این برهه پزشک متخصص توانایی پی بردن به بزرگ شدن حجم کبد به دلیل تجمع چربی را در آن دارد.

بعدازآن می‌توان به سراغ آزمایش خون رفت و سطح آنزیم‌های کبدی را بدین طریق بررسی نمود. بیوپسی کبد نیز روش رایج دیگری است که نتایجی دقیق‌تر را ارائه می‌دهد. تصویربرداری یا همان سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن نیز برای کشف علائم کبدی راه گشا بوده و جزء دستورات پزشکان به شمار می‌رود. البته روش‌های دیگری چون آزمایش فیبر واسکن نیز در این میان مطرح‌شده که بسته به شرایط جسمی بیمار توسط پزشکان توصیه می‌شود.

عوارض جانبی کبد چرب بر بدن :

عوارض متعددی که کبد چرب بر بدن افراد بیمار می‌گذارد سبب شده، درمان گیاهی کبد چرب از سوی پزشکان طب سنتی با شدت و سرعت بالایی دنبال شود و از دست رفتن ثانیه‌ها در اینجا ملاک مهمی تلقی شود. تأخیر در این امر می‌تواند عوارض را جبران‌ناپذیر ساخته و فرد را از دریافت مجدد سلامتی عاجز سازد. درواقع کبد چرب چندان معضل غیرقابل‌حلی نیست، اما وقتی عارضه پا را فراتر گذاشته و به فیبروز، سیروز یا نارسایی کبدی می‌رسد، به‌واقع مداوا و درمان وارد مرحله‌های سخت و بحرانی خود می‌شود که شاید دیگر درمان‌های گیاهی چندان اثرگذار و مطلوب ظاهر نشوند.

بدین ترتیب در بیماری کبد چرب نگرانی چندانی وجود نداشته و با اتخاذ روش‌هایی مبتنی بر سبک صحیح زندگی چون ترک دخانیات، انجام ورزش‌های روزانه، مصرف سبزی‌ها و درنهایت روی آوردن به درمان گیاهی کبد چرب، حصول سلامتی کار چندان سخت و دشواری نیست.

با این توضیحات از دیگر عوارض هولناک کبد چرب به این موارد اشاره می‌شود:

1.       تجمع مایعات اضافی در شکم و ورم معده به دلیل آب‌آوردگی شکم

2.        اختلال مغزی پیچیده به دلیل تجمع سموم در بدن بانام انسفالوپاتی کبدی

3.        بروز نارسایی کبدی با سندروم هپاتورنال

4.        بروز نارسایی‌های کلیوی

5.         واریس مری یا تورم رگ‌ها در مری

6.         افزایش فشارخون

7.        سردرد، خواب‌آلودگی، بی‌حسی

8.        سرطان کبد

9.        خونریزی‌های واریسی

10.        بروز یرقان

11.         و …

 

عوارض جانبی کبد چرب بر بدن-راسپینا کلاب

با بررسی این بیماری خود به درصد خطر و آسیبی که به بدن وارد می‌سازد، پی خواهید برد. در صورت بروز برخی از این علائم مرگ بیمار حتمی است. به همین دلیل بوده که پزشکان به دوری از علائم ایجاد کبد چرب توصیه اکید دارند و در صورت کشف آن می‌کوشند تا با پیگیری درمان گیاهی کبد چرب فرد را از ورد به مراحل سخت این بیماری بر حذر دارند.

علائم کبد چرب چیست؟

گاهی افراد با ارزیابی برخی علائم می‌توانند به‌صورت شخصی به تشخیص بیماری کبد چرب در خود برسند و بدین ترتیب مراجعه به پزشک را سرعت بخشیده تا بر طبق دستورات متخصص درمان گیاهی کبد چرب را آغاز نمایند و بروز علائم را کاهش دهند. احساس درد در ناحیه سمت راست‌بالای شکم، تهوع و استفراغ، ادرار تیره، کاهش اشتها، کاهش وزن ناگهانی و شدید و زرد شدن رنگ پوست از علائم رایج شیوع این بیماری در بدن هستند.

 البته گاهی نیز این بیماری با علائم دیگری مانند زردی چشم، تورم شکم و پاها، خستگی مفرط و ضعف خود را نشان داده و فرد را از احتمال بروز چنین عارضه‌ای در بدنش مطلع می‌سازد. با دقیق شدن بر این نشانه‌ها می‌توان زودتر به تشخیص این بیماری دست‌یافت و سریع‌تر به پزشک معالج مراجعه نمود.

علائم کبد چرب چیست-راسپینا کلاب

راهکارهای مناسب برای درمان گیاهی بیماری کبد چرب:

اگرچه امروزه درمان گیاهی کبد چرب بیشترین تمرکز را در میان روش‌های درمانی بین بیماران به خود اختصاص داده، اما برای پیاده‌سازی اصولی این روش باید به پیگیری راهکارهایی که به‌عنوان تکمیل‌کننده این پروسه موردتوجه هستند، نیز پرداخت. پیگیری این راهکارها الزامی بوده تا درمان‌های گیاهی اتخاذشده بیشترین اثرگذاری را نشان دهند. در ادامه به‌صورت مختصر و مؤثر به شمارش آن‌ها می‌پردازیم.

 

راهکارهای مناسب برای درمان گیاهی بیماری کبد چرب-راسپینا کلاب

·         افزایش فعالیت بدنی به‌قدر کافی:

تحرک و انجام منظم تمرینات ورزشی برای سلامتی مفید فایده هستند، این موضوع برای افرادی که کبدشان به دلیل روند زندگی نادرست حساس و آزرده‌خاطر شده از اهمیت والاتری برخوردار است. ازاین‌رو تا دیر نشده و بیماری کبدی‌تان وارد مراحل سخت‌تر نگردیده یک ورزش دلخواه را به‌صورت روتینگ برگزینید و به انجام آن پایبند بمانید.

·         کاهش مصرف شیرینی‌های مضر:

شیرینی‌های صنعتی نیز هم‌راستا با غذاهای فست‌فودی توانایی اثرگذاری منفی را بر روی کبد دارند. جایگزینی این شیرینی‌ها با نمونه‌های طبیعی مانند خرما، کشمش، برگه‌های میوه و … بهترین راهکار است. به‌واقع تا زمانی که جلوی منبع ورودی مواد مضر به بدن را نگیریم، هیچ داروی گیاهی ما را در شکست بیماری کبد چرب به موفقیت نمی‌رساند.

·         عدم مصرف نوشیدنی‌های گازدار:

پرهیز از نوشابه‌های گازدار و حذف آن‌ها از رژیم غذایی یعنی یک گام به سمت سلامتی رهسپار شدن. نوشابه‌ها و آب‌میوه‌های صنعتی گازدار حاوی مقادیر فراوانی شکر مصنوعی مضر بوده و گاز آن‌ها نیز تأثیر منفی مستقیمی بر کبد و نحوه عملکرد خوب آن دارند. ازاین‌رو نوشابه‌ها را ازهرجهت که بنگریم زیان‌بار و مهلک هستند.

·         رعایت رژیم غذایی مناسب:

پرهیز از پرخوری و در مقابل تنظیم یک برنامه غذایی مدون و بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص سبب می‌شود تا اثر داروهای گیاهی بر بدن تثبیت‌شده و مداوا بعد از مدت کوتاهی برای فرد هویدا گردد. افرادی که به سمت سوءمصرف مواد غذایی چه پرخوری و چه پرهیزهای نا به‌جا روی می‌آورند، کبد خود را تحت‌فشار مضاعف قرار داده و این عضو حساس را مستعد بیماری می‌سازند.

 

رعایت رژیم غذایی مناسب-راسپینا کلاب

 

·         حذف لبنیات پرچرب و سس‌های پرکالری:

لبنیات جزء مواد غذایی باارزش تغذیه‌ای بالایی هستند، اما وقتی به چربی‌های مضر صنعتی به‌منظور ارتقا طعم و مزه‌شان آغشته می‌شوند، نه‌تنها سودمندی خود را ازدست‌داده، بلکه به عناصری زیان‌بار نیز بدل می‌گردند. استفاده از لبنیات کم‌چرب و کم‌نمک و رعایت چنین اصلی در هر دوره سنی نوید سلامتی و شادابی را برای افراد به همراه دارد. البته در این راستا سس‌های پرکالری نیز چنین حکمی را داشته، بدین ترتیب برای سالم ماندن باید به‌کلی از سبد تغذیه‌ای افراد حذف شوند و جای آن‌ها را لیموترش، ادویه‌ها و چاشنی‌ها بگیرند.

·         پرهیز از مصرف غذاهای فریز شده و یخ‌ زده:

باید دانست که به‌واقع غذاهای فریز شده قاتل کبد به شمار می‌روند. فرآیند یخ زدن سبب می‌شوند علاوه بر کاهش مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها، سموم و مواد مضری درون آن‌ها شروع به ساخته‌شدن نمایند. این مواد به‌سرعت روی بافت حساس کبد تأثیر ناخوشایندی گذاشته و سلول‌های آن را نابود می‌سازند. احیای بافت آسیب‌دیده به جزء پیگیری درمان گیاهی کبد چرب مستلزم دوری از خوراکی‌های مضر یخ‌زده و فریز شده نیز می‌باشد.

 

پرهیز از مصرف غذاهای فریز شده و یخ‌ زده-راسپینا کلاب

درمان‌های گیاهی و اختصاصی بیماری کبد چرب و تأثیرات آن‌ها:

هرچه برای فیبروز، سیروز و نارسایی کبدی بیمار ناچار است که به درمان‌های شیمیایی روی آورد اما برای رسیدن به بهبودی در بیماری کبد چرب نیازی به این تکنیک‌های درمانی وجود ندارد. بیمار با متعادل‌سازی تغذیه و نظارت بر سهم ورودی چربی‌های اشباع و درنهایت پیگیری درمان گیاهی کبد چرب به سهم بالایی از سلامتی دست می‌باید که غیرقابل‌تصور است.

بدین ترتیب فرد را تا حد امکان به مصرف پروتئین و کربوهیدرات و در مقابل پرهیز از مصرف چربی‌های اشباع دعوت می‌کنند. در ادامه سعی می‌کنیم به‌صورت اختصاصی به درمان‌های گیاهی که باب کبد چرب از طرف طب سنتی پیشنهاد می‌شود، بیشتر بپردازیم و به‌طور کامل به گیاهان دارویی و دم‌نوش‌های معجزه‌آسایی که طبیعت برای شفای چنین بیماری عرضه نموده، اشاره نماییم.

 

درمان‌های گیاهی و اختصاصی بیماری کبد چرب-راسپینا کلاب

 

·         درمان گیاهی کبد چرب با زردچوبه:

زردچوبه با آنتی‌اکسیدان فراوانی که دارد نه‌تنها به مبتلایان کبد چرب کمک می‌کند تا هضم چربی در بدنشان سریع‌تر صورت گیرد، بلکه از بروز بیماری‌هایی چون خونریزی‌های گوارشی، آلزایمر و … نیز پیشگیری به عمل می‌آورد. ازاین‌رو مصرف کپسول، دم‌نوش، مخلوط با عسل، شربت و … این گیاه مؤثر به‌تمامی افراد بیمار و حتی سالم پیشنهاد می‌شود.

·         درمان گیاهی کبد چرب با خاکشیر:

خاکشیر در پاک‌سازی کبد از چربی‌ها و سموم نقش مهمی ایفا می‌کند و حتی مصرف آن به‌منظور مداوای مزاج‌های خشک صفرایی و سودایی نیز تجویز می‌شود. البته اگر به فکر درمان سودا و بلغم خود نیز هستید، خاکشیر قدرتمندانه حاضر است در این عرصه نیز توانایی بالایی از خود نشان دهد.

·         درمان گیاهی کبد چرب با سرکه سیب:

سرکه سیب نیز اثرات درمانی فوق‌العاده عالی بر کبد داشته و چربی‌ها را از داخل و جداره بیرونی کبد می‌زداید. حتی بسیاری این عصاره سودمند را در جهت کاهش وزن و نابودی چربی‌های انباشته‌شده در دیگر قسمت‌های بدن نیز به‌کاربرده و از اثرات شگرف آن خود را بهره‌مند می‌سازند و شما را یک گام به‌سلامتی نزدیک‌تر نماید.

·         درمان گیاهی کبد چرب با دم‌نوش قاصدک:

شاید کمتر نام دم‌نوش قاصدک به گوشتان خورده باشد، اما این نوشیدنی گوارا نیز مانند دیگر داروهای گیاهی یادشده، اثرات مثبتی بر نابودی عوارض کبد چرب دارد. سم‌زدایی، افزایش سوخت‌وساز چربی‌های کبدی و پیشگیری از بروز بیماری‌های کبدی از رسالت‌های این دم‌نوش است که سبب شده آن را بانام تونیک مؤثر بیماری‌های کبدی بشناسند.

·         درمان گیاهی کبد چرب با چای سبز:

چای سبز گویی قصد دارد در هر عارضه‌ای خودی نشان داده و با التیام آن بیماری قدرت ماورائی‌اش را به رخ همگان بکشد. تسریع روند درمانی کبد چرب و ممانعت از بروز سرطان کبد در افرادی که به‌صورت روزانه به مصرف آن مبادرت می‌ورزند، سالیان سال بوده که به اثبات رسیده است.

·         درمان گیاهی کبد چرب با لیموترش:

درمان گیاهی کبد چرب با لیموترش نیز معجزات خاص خود را دارد. البته مصرف راحت آن نیز مزید علت شده تا بیماران آن را بر هر گیاه دارویی و درمانی ترجیح دهند. فقط کافی است مقداری عصاره لیموترش تازه را در آب ولرم ریخته و به‌صورت ناشتا میل نمایید تا حذف سریع چربی‌ها و خنثی‌سازی سموم را از کبد خود شاهد باشید. همچنین به هضم و جذب مواد مفید بدن نیز سرعت بالاتری ببخشید و از این باب نیز سالم‌تر و قوی‌تر بمانید.

درمان گیاهی کبد چرب با لیموترش-راسپینا کلاب

·         درمان گیاهی کبد چرب با روغن‌زیتون:

کاهش سطح آنزیم‌های کبدی و کنترل وزن سبب شده که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن‌زیتون را عاملی بازدارنده و قوی در کاهش عوارض کبد چرب بدانند. ازاین‌رو هنگامی‌که به درمان گیاهی کبد چرب می‌اندیشند بر روی این روغن گیاهی مؤثر حساب ویژه بازنمایند و آن را جایگزین روغن‌های صنعتی مضر سازند.

·         درمان گیاهی کبد چرب با سیر:

پودر سیر و مکمل‌های حاوی سیر توانایی بالقوه‌ای در کاهش چربی‌های بدن خصوصاً کبد دارد. بدین ترتیب مصرف آن نه‌تنها برای بیماران کبدی بلکه افراد جویای سلامتی نیز مؤثر بوده و از انباشت چربی‌های مضر در بدن جلوگیری می‌نماید و سبب تناسب‌اندام در افراد چاق جویای کاهش وزن نیز می‌شود. ازاین‌رو در قالب چاشنی در اکثر غذاها حضوری فعال دارد.

·         درمان گیاهی کبد چرب با زنجبیل:

زنجبیل از جهت دیگر به جنگ چربی‌ها رفته و با کاهش قدرت جذب بدن در برابر این عناصر از ورود چربی‌ها به خون و اندام‌های داخلی ممانعت می‌نماید. از طرفی سرعت متابولیسم طبیعی بدن افرادی که به‌صورت روتینگ از این ماده غذایی خوش عطروطعم بهره می‌برند، به‌مراتب افراد دیگر بیشتر است. تمامی این موارد می‌تواند، مانع خوبی در بروز بیماری کبد چرب شده، ازاین‌رو مصرف آن به‌صورت پودر، دم‌نوش، چای و … توصیه اکید می‌شود.

·         درمان گیاهی کبد چرب با کنگر فرنگی:

کنگر فرنگی سابقه درخشانی در درمان اختلالات کبدی و بهبود عوارض صفرایی دارد، این ماده خوراکی سرشار از مواد معدنی، ویتامین، آنزیم و … بوده، بنابراین با اثرات آنتی‌اکسیدانی و محرک ساخت سلول‌های کبدی افراد را از معرض بیماری‌های هولناک به دور می‌دارد. ازاین‌رو سهم بالایی در طبخ غذاهای سنتی و اصیل ایرانی دارد.

دلایل پیگیری از درمان گیاهی کبد چرب و اثرات مؤثر این روش انتخابی:

اثرگذاری بالای درمان گیاهی کبد چرب ازیک‌طرف و حساس بودن این عضو در برابر سموم و مواد شیمیایی موجود در قرص‌ها و داروهای صنعتی از سوی دیگر و همچنین عدم کارکرد دیگر اعضای بدن در صورت نبود یک کبد کارآمد و سالم از دلایلی است که پناه بردن به روش‌های درمانی طبیعی را برای این عضو حساس به اثبات می‌رساند. به‌راستی افراد بدون کبد لحظه‌ای قادر به ادامه حیات نیستند. ازاین‌رو ناراحتی‌های کبدی یکی از مهم‌ترین سرطان‌های اندام‌های داخلی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

دلایل پیگیری از درمان گیاهی کبد چرب-راسپینا کلاب

 

البته باید دقت داشت، تمامی مزایای درمان‌های گیاهی زمانی برای افراد حاصل می‌شود که به‌صورت کامل زیر نظر پزشکان انجام پذیرد و از استفاده‌های خودسرانه پیشگیری به عمل آید. نتایج مختلف بر روی تأثیر گیاهان دارویی و عصاره‌های آن‌ها به اثبات رسانده که ترکیبات این گیاهان به‌گونه‌ای است که در بسیاری موارد می‌توان به‌راحتی با موفقیت کبد چرب را درمان نمود و فرد را از سرطان کبد نجات بخشید.

البته باید به خاطر داشت که این گیاهان یک‌تنه از پس درمان برنمی‌آیند و این مراقبت‌های تغذیه‌ای بیماران است که پروسه بهبودی را تسریع بخشیده و سلامتی را محقق می‌سازد. رعایت اصول تغذیه‌ای در کنار مصرف گیاهان دارویی تکمیل‌کننده فرآیند مداوا بوده و خطر پیشرفت بیماری را کاهش می‌دهد. مصرف دم‌نوش‌های گیاهی در کنار تناول غذاهای ناسالم و تبعیت از یک سبک نادرست تغذیه‌ای نه‌تنها درمانی را برای بیماران به دنبال ندارد، بلکه شرایط را روزبه‌روز وخیم‌تر و مداوا را سخت‌تر می‌سازد.

رژیم غذایی مناسب به‌منظور بهبود کبد چرب:

برای آنکه بتوان به دفع تری‌گلیسیرید انباشته‌شده در کبد کمک نمود و از پیشرفت بیماری و بروز سیروز کبدی وخیم پیشگیری نمود، می‌توان از یک فهرست غذایی خاص حاوی مواد مناسب پیروی نمود. بدین ترتیب می‌توان امید داشت، درمان گیاهی کبد چرب بهتر و سریع‌تر رخ نشان داده و مانع تأثیر نامطلوب این بیماری بر روی دیگر ارگان‌های بدن مانند قلب، عروق، کلیه‌ها و … نیز شد. در غیر این صورت هرروز بیماری در بدن گسترش‌یافته و عضوی جدید را درگیر می‌سازد و درمان را به مراحل سخت و هولناکی می‌کشاند.

 

رژیم غذایی مناسب به‌منظور بهبود کبد چرب

رژیم غذایی مناسب به‌منظور بهبود کبد چرب-راسپینا کلاب

 

 

·         درمان گیاهی کبد چرب با انتخاب صبحانه رژیمی:

گنجاندن گیاهان و سبزی‌ها در وعده صبحانه علاوه بر کاهش خطرات غذاها بر کبد به پاک‌سازی سموم از بدن کمک می‌کند. افرادی که وعده صبحانه خود را به سبزی‌هایی مانند سبزی چلیپا، کلم برو کلی، گل‌کلم و … اختصاص می‌دهند ویتامین C فراوان را وارد وعده‌های غذایی خود کرده و بدین واسطه یک صبحانه رژیمی مؤثر را برای خود برمی‌گزینند.

البته نوشیدن آب مرکبات نیز در این حین راه گشا بوده و در کنار نوشیدنی‌هایی دیگری مانند چای سبز، آب لیموترش، قهوه و … می‌تواند، روند لاغری و حذف چربی‌ها را از بدنتان سرعت بخشد. برخی نیز انواع میوه‌ها مانند توت، انگور، کشمش و … را نیز در این وعده گنجانده و بهبودی را هرچه سریع‌تر به کبد خود اهدا می‌کنند.

·         درمان گیاهی کبد چرب با یک ناهار کم‌کالری:

حذف مصرف فراوان آب در حین تناول غذا، پرهیز از نوشیدن آشامیدنی‌های سرد، گزینش روغن‌های سالم و درنهایت پرهیز از مصرف وعده‌های سنگین از راهکارهایی است که باید برای طولانی‌مدت در پیش گیرید تا از عوارض کبد چرب به دور بمانید. ولی به‌صورت اختصاصی برای وعده ناهار انواع سوپ سبزیجات را پیشنهاد می‌دهند، البته خورشت‌ها را نیز اگر به انواع چاشنی‌های ضدالتهابی مانند سیر، زردچوبه و زنجبیل بیارایید مسلماً هم از طعم بهتر غذا لذت می‌برید و هم از التهابات کبد پیشگیری می‌نمایید.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من