وبلاگ

تخم کتان و چربی سوزی

فهرست مطالب این مقاله

تخم کتان از گیاهان مؤثر در لاغری و تناسب‌اندام است، فرقی نمی‌کند، آن را به چه روشی مصرف نمایید، درهرصورت این گیاه با مواد مغذی خود می‌تواند، به کاهش وزن کمک نماید. راه‌های مختلفی که این گیاه در پیش می‌گیرد، سبب شده تخم کتان و چربی سوزی با آن در رژیم‌های سالم و طبیعی جایگاه خوبی کسب نماید. شما نیز اگر به راه‌های کاهش وزن با گیاهان علاقه‌مند هستید، می‌توانید، به تخم کتان که اکنون به‌ گونه‌های متفاوت مانند روغن تخم کتان، تخم کتان بوداده و … در بازار یافت می‌شود، روی آورده و با تهیه آن و مصرف منظم و برنامه‌ریزی‌شده به کاهش وزن دلخواهتان برسید.

تخم کتان با خواص بی‌نظیرش اکنون یک ماده غذایی چربی سوز عالی به شمار می‌رود که توانایی نابودی چربی‌های انباشته‌شده در خون و دور کمر و شکم را دارد.

 

تخم کتان و چربی سوزی

تخم کتان و چربی سوزی

 

آشنایی بیشتر با تخم کتان و خواص موجود در آن:

تخم کتان یا بذر کتان شامل دانه‌های گیاهی است که از درختی به همین نام تهیه می‌شود و درزمینه‌ی درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها به موفقیت‌های چشمگیری نائل شده است. پژوهشگران ادعا می‌کنند، تخم کتان حاوی مقادیر قابل‌توجهی مواد معدنی چون منگنز، منیزیم و … است. البته از فیبر و چربی‌های غیراشباع آن مانند امگا 3 و امگا 6 نیز نمی‌توان گذشت.

اگر به دنبال یک ماده غذایی مملو از آنتی‌اکسیدان هستید، تخم کتان در این زمینه نیز پرتوان ظاهرشده و به‌عنوان یک منبع عالی از این عناصر در کنار ویتامین‌هایی چون E و B1 شناخته می‌شود. از مهم‌ترین فواید این گیاه مبارزه با سرطان است، اما تخم کتان و چربی سوزی با آن نیز امروزه از سوی بسیاری به علت اثرات معجزه آسایش موردتوجه می‌باشد. در حال حاضر تخم کتان به سه نوع طلایی، قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره یافت می‌شود که هر سه آن‌ها توانسته‌اند، اثرات چربی سوزی یکسانی را بروز دهند. بدین ترتیب هر نوع آن را که مصرف نمایید از اثرات تغذیه‌ای یکسانی بهره می‌برید.

کاهش وزن با تخم کتان

کاهش وزن با تخم کتان-راسپینا کلاب

 کاهش وزن با تخم کتان:

تمامی گیاهان مؤثر در لاغری تقریباً از شیوه‌های یکسانی برای رسیدن به این هدف والا استفاده می‌کنند که تخم کتان نیز از این قاعده مستثنا نیست. وجود انبوهی فیبر در این ماده گیاهی سبب شده، تخم کتان در همان گام اول به‌راحتی خود را عاملی مؤثر برای کاهش وزن معرفی نماید. فیبر در معده انباشته‌شده و با ایجاد حس سیری افراد را از مصرف مواد غذایی بیشتر منع می‌کند.

با دیگر روش‌های مؤثری که تخم کتان برای رسیدن به لاغری در پیش می‌گیرد، همراهمان باشید.

·         تخم کتان و کاهش قند خون:

تخم کتان با کاهش قند خون ازیک‌طرف میل به مصرف غذاهای پرکالری را در فرد کاهش داده و از طرف دیگر جذب کربوهیدرات‌ها را در بدن مختل می‌سازد که هردوی این اتفاقات خوشایند کمک می‌کنند، تجربه‌ای سریع‌تر و لذت‌بخش‌تر را از لاغری کسب نماییم.

·         تخم کتان و تنظیم عملکرد دستگاه گوارش:

بیشتر مشکلات چاقی به عملکرد ناقص دستگاه گوارش بازمی‌گردد با بهبود روند فعالیت این عضو حیاتی و مهم در بدن به‌صورت اتوماتیک از اضافه‌وزن به دورمانده و در صورت درگیری با آن به‌تدریج به سمت تناسب‌اندام سوق می‌یابید. تخم کتان برای افراد که باوجود انجام تمرینات ورزشی و کاهش سطح کالری مصرفی لاغری را چندان تجربه نکرده‌اند، بسیار مناسب است.

·         تخم کتان و خاصیت چربی سوزی:

تخم کتان و چربی سوزی با آن‌یکی از مهم‌ترین دلایل رایج مصرف این ماده به‌منظور تسریع درروند لاغری است. اگرچه خواص دیگر موجود در تخم کتان سبب می‌شود، شما در مدت‌زمان مشخصی تناسب‌اندام را به خود هدیه دهید، اما اگر بتوانید از یک‌سو مانع ورود کالری بیشتر به بدن شده و از سوی دیگر کالری‌های موجود را بسوزانید، مسلماً سریع‌تر به مقصودتان که تناسب‌اندامی بی‌بازگشت است، خواهید رسید. ارتقا سطح سوخت‌وساز بدن به حتم تأثیرات سریع‌تری بر روی لاغری می‌گذارد.

 

تخم کتان و کاهش نفخ

تخم کتان و کاهش نفخ-راسپینا کلاب

·         تخم کتان و کاهش نفخ:

تخم کتان می‌تواند با پاک‌سازی کامل معده و برطرف سازی یبوست از ایجاد نفخ و ورم معده جلوگیری نموده و اثرات اضافه‌وزن را خنثی سازد. بدین ترتیب کم‌کم شکمی تخت و اندامی مناسب مانند یک معجزه برایتان پدید می‌آید.

 

·         تخم کتان و بهبود التهاب سلولی:

التهابات با ارسال سیگنال‌های ناقص به مغز فرد را به ناخواسته ترغیب به مصرف بی‌رویه مواد غذایی می‌کنند و اضافه‌وزن را برای وی پدید می‌آورند. بدین ترتیب می‌توان گفت التهاب سلولی و ورم‌های بدن خصوصاً در ناحیه شکم و همچنین تورم توده‌های چربی همگی از عواملی هستند که چاقی ناحیه شکم را پدید می‌آورند. با فرونشاندن این تورم‌ها به طرز چشمگیری به کاهش وزن دامن زده و بدنی عاری از برجستگی‌های ناموزون را به خود تقدیم می‌کنید. ازاین‌رو در برخورد با چاقی حتماً به جنگ این التهابات رفته و به آرام نمودن آن‌ها می‌پردازند.

·         تخم کتان و کاهش اشتها:

روغن‌های موجود در این گیاه سبب می‌شوند، کاهش اشتها بر فرد قالب شده و تمایلش به‌صرف غذا رو به افول رود. ازاین‌رو تخم کتان علاوه بر چربی سوزی به کاهش اصولی ورود مواد غذایی به بدن نیز نظارت نموده و از این باب لاغری را برای فرد قابل‌دسترس می‌نماید.

·         تخم کتان و تنظیم سطح انسولین:

ورود سریع غذاها از معده به روده کوچک سبب می‌شود، به‌یک‌باره انسولین خون کاهش‌یافته و تمایل فرد به مصرف غذاهای چرب افزایش یابد. تخم کتان با ایجاد ممانعت در برابر چنین اتفاقی سعی می‌کند، به انجام آهسته و صحیح این فرآیند کمک نماید و بدین طریق به تنظیم انسولین خون پرداخته و هضم اصولی غذا را سبب شود. ازاین‌رو مصرف تخم کتان و چربی سوزی با آن‌یک راهکار عالی برای تناسب‌اندام و حفظ سلامتی به شمار می‌رود.

·         تخم کتان و کاهش کلسترول:

تنها یک دوره 8 هفته‌ای از مصرف تخم کتان آن‌هم به مقدار 20 گرم می‌تواند، شمارا از نگرانی کلسترول بالا و چربی خون برهاند و سطح آن را به حد نرمال رسانده و اثرات لاغری را بر فرد عارض سازد. تخم کتان سرشار از خواص بی‌نظیری است که کاهش کلسترول خون شفابخش‌ترین آن محسوب می‌شود. کاهش کلسترول به حفاظت سلولی در برابر اکسایش رادیکال‌های آزاد کمک می‌نماید، این اکسایش در اکثر اوقات براثر سوخت‌وساز چربی‌ها در بدن حاصل می‌شود.

روش‌های مصرف تخم کتان به‌منظور کاهش وزن و چربی سوزی سریع:

روش‌های مختلفی به‌منظور استفاده از تخم کتان و چربی سوزی پیشنهاد می‌شود که تمامی آن‌ها می‌توانند، در بسیاری موارد از رژیم‌های لاغری دیگر مؤثرتر ظاهر شوند. متدهای ارائه‌شده در این بخش شمارا با روش‌های مصرف متنوع این دانه‌های مغذی بیشتر آشنا می‌نماید و درواقع سبب می‌شود، تأثیرات این گیاه بیش‌ازپیش خود را بر تناسب‌اندام شما نشان دهد.

 

روغن تخم کتان

روغن تخم کتان-راسپینا کلاب

 

1.      روغن تخم کتان:

به‌صورت موضعی و خوراکی می‌توان از روغن تخم کتان به‌منظور رسیدن به وزن ایدئال بهره برد. روغن آن به علت اینکه نوعی عصاره غلیظ شده این گیاه محسوب می‌شود، توانسته خواص تخم کتان را تقویت نموده و اثربخشی آن را افزایش دهد.

2.      مصرف پودر تخم کتان:

یک قاشق پودر کتان را با آب مخلوط نموده و قبل از صرف غذا آن را میل نمایید و بدین طریق بر احساس گرسنگی و میل به مصرف غذاهای چرب و شیرین فائق آیید. شما با این روش تغذیه‌ای می‌توانید وعده‌های غذایی خود را کوچک‌تر نموده و به کاهش چربی‌های انباشته‌شده در بدنتان کمک کنید. البته بسیاری پودر آن را در نمک‌پاش ریخته و در زمان میل غذا آن را به ماست، سالاد و … خود می‌افزایند و بدین طریق راحت‌تر به خواص معجزه‌آسای آن دست می‌یابند.

3.      استفاده از تخم کتان:

استفاده از تخم کتان در زمان صرف غذا نیز ایده‌ای جالب است که بسیاری آن را به کار می‌برند و بدین طریق حجمی از معده خود را به تخم کتان اختصاص داده و علاوه بر کاهش مصرف مواد خوراکی به کند شدن روند هضم و خروج آهسته محتویات معده نیز به کمک این بذرها می‌پردازند و درنتیجه انسولین خون خود را پایدار نموده و پروسه لاغری را شتاب می‌دهند. بزرگ‌سالان به خوردن 2 قاشق و نوجوانان 1 قاشق تخم کتان در طول روز مجاز هستند.

4.      تخم کتان بوداده:

برای بهره‌مندی از تخم کتان و چربی سوزی با این روش می‌توانید، نوع بوداده آن را نیز امتحان نمایید. بدین ترتیب از عطروطعم منحصربه‌فردش لذت ببرید. کسانی که به‌صرف آجیل و دانه‌های روغنی چرب عادت داشته، اما اکنون به‌منظور رسیدن به وزن مناسب از آن‌ها منع می‌شوند، در کنار تخم کتان بوداده تا حد زیادی نیازشان به این دست تنقلات برآورده می‌گردد.

5.      دم‌نوش تخم کتان:

دم‌کرده تخم کتان نیز مطلوب بسیاری است و به علت اینکه در قالب یک دم‌نوش به مصرف می‌رسد، جایگزین خوبی برای کسانی است که مصرف مایعات داغ را می‌پسندند. به‌راحتی می‌توان آن را با نوشیدنی‌های مضری چون شربت‌ها حاوی قند مصنوعی، شکلات داغ و … جابه‌جا نمود و از اثرات مثبت آن در لاغری بهره‌مند شد. شما می‌توانید در روز 2 فنجان از آن را مصرف نموده و بدین ترتیب از اثرات خوب آن مستفیض شوید.

6.      کپسول تخم کتان:

اثربخشی تخم کتان بر کاهش چربی‌ها سبب شده به تهیه آن به‌عنوان یک مکمل در قالب کپسول‌های روغنی بپردازند و با این تمهید مصرف روزانه آن را سهولت بخشند. به‌هرحال استفاده از این کپسول‌ها بسیار راحت‌تر از پودر یا دانه آن است.

7.      طبخ دسر با تخم کتان:

امروزه آرد تخم کتان نیز در دسترس قرار دارد که از آن می‌توان در تهیه کیک‌ها و دسرها بهره برد. کسانی که به شیرینی‌ها و تنقلات این‌چنینی علاقه‌مند هستند، می‌توانند با چنین ترفندی از فواید تخم کتان و چربی سوزی با آن مستفیض شده و درعین‌حال شیرینی‌هایی خوش‌طعم را نیز نوش جان نمایند. از طرفی تخم کتان بعد از مخلوط شدن با مواد کیک مانند تخم‌مرغ حالت چسبندگی ایجاد نموده و شمارا از افزودن تخم‌مرغ داخل محتویات کیک بی‌نیاز می‌سازد، ازاین‌رو تهیه کیک با آن بسیار مناسب است.

8.      استفاده از جوانه تخم کتان:

مصرف جوانه تخم کتان خود یک ایده جالب‌توجه است که جذب مواد معدنی آن را برای معده راحت‌تر می‌نماید. ازاین‌رو بسیاری به خیساندن این دانه‌ها پرداخته و پس از جوانه زدن به‌صورت جداگانه یا در ترکیب سالاد، ماست و … این دانه‌ها را میل می‌کنند.

9.      تهیه پاستای مرغ و سبزی‌ها و تخم کتان:

تهیه غذاهای مختلف خصوصاً پاستا به‌منظور بهره بردن از فواید تخم کتان و چربی سوزی رواج دارد. از ترکیب پیاز، کدو حلوای، رب فلفل و عصاره سبزی‌ها با پاستا سمولینا غذایی لذیذ تهیه می‌کنند که در انتهای طبخ تخم کتان، گشنیز و نعناع می‌تواند، عطروطعم آن را ارتقا داده و روشی بهینه را برای به خدمت گرفتن خواص تخم کتان ارائه دهد.

10.  تهیه سوپ با تخم کتان:

شما می‌توانید در زمان تهیه سوپ و در آخرین مراحل پخت مقداری پودر یا روغن تخم کتان را بدان‌ بی افزاید و بدین طریق از روش‌های مختلفی بکوشید تا این ماده غذایی مفید را وارد بدن‌سازید. این روش‌های تغذیه‌ای متفاوت برای خانواده‌هایی که قرار است، کودکان و نوجوانان خود را به خوردن این ماده غذایی ترغیب کنند، بسیار سودمند واقع می‌شود.

 

 

11.  تهیه سالاد و سس با تخم کتان:

چه بسیار سالادهای متنوعی که بستر خود را به تخم کتان و خواص آن آراسته‌اند و سس‌هایی خوش عطروطعم که چاشنی بی‌نظیری را از تخم کتان تدارک دیده‌اند. بدین ترتیب فرقی نمی‌کند دوستدار کدام دسته باشید، سالاد یا دسرها در هر دو آن‌ها می‌توانید از تخم کتان و معجزه‌های شگرف آن در تناسب‌اندام بهره ببرید.

 

تهیه سالاد و سس با تخم کتان

تهیه سالاد و سس با تخم کتان-راسپینا کلاب

12.  افزودن تخم کتان به آب‌میوه‌ها:

در آخرین مرحله نیز می‌توانید به سراغ آب‌میوه‌های رنگارنگ و خوش‌طعم بروید و باکمی پودر تخم کتان آن‌ها را سالم‌تر و البته رژیمی نمایید و بدون آنکه روشی سخت و مشقت‌بار را در پروسه لاغری طی کنید، خود را برای رسیدن یک وزن مناسب آماده‌سازید.

 

 

از دیگر خواص تخم کتان برای سلامتی:

تخم کتان ماده‌ای خوراکی با قدمتی طولانی است که اثرات ضدالتهابی و ضد سرطانی آن سبب شده در سطح جهان به‌صورت همه‌گیر استفاده شود. این ماده می‌تواند با افزایش اسید چرب امگا 3 در سرم خونی افراد به کاهش گلوکز و بهبود وضعیت بیماران دیابتی کمک نماید. ازاین‌رو تخم کتان و چربی سوزی به مدد آن موردتوجه است، زیرا نه‌تنها افراد را به‌سرعت در وزن ایدئال ثابت می‌کند، بلکه دیگر بیماری‌های پنهان و آشکار آن‌ها را نیز به‌مرور مداوا می‌نماید. در ادامه با دیگر خواص تخم کتان این هدیه محبوب طبیعت بیشتر آشنا می‌شویم.

·         تنظیم فشارخون با تخم کتان:

تخم کتان به صورتی طبیعی می‌تواند در کاهش فشارخون نقش ایفا نماید و در این تأثیرگذاری چنان قدرتمند ظاهرشده که حتی آن را از داروهای کاهنده فشارخون نیز توانمندتر می‌دانند. شما با مصرف این دانه‌ها در سه ماه متوالی قادر هستید، خطرات ناشی از فشارخون بالا چون مرگ، سکته قلبی، سکته مغزی و … را کاهش داده و به زندگی روزمره عادی خود برگردید.

·         تخم کتان و پیشگیری از پوکی استخوان:

پوکی استخوان نیز به‌اندازه چاقی مشکل بزرگ قرن ما است که گویی تخم کتان تمایل دارد، یک‌تنه به مداوای این دو پرداخته و افراد چاقی را که به علت اضافه‌وزن با مشکلات استخوان و مفصل‌ها مواجه شده‌اند را دریابد و یاری رساند. مسلماً با استخوان‌هایی سالم‌تر و قوی‌تر زندگی بهینه‌تری را تجربه خواهید کرد.

·         تخم کتان و بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی:

کمتر فردی دارای اضافه‌وزن هست که به‌مرورزمان با مشکلات قلب و عروق به مطلب پزشکان مراجعه نکند. بهبود بیماری‌های قلبی و حتی پیشگیری از بروز آن‌ها را می‌توان به دستان پرتوان تخم کتان واگذار کرد و نتایج درخشانی را نیز در این باب دریافت نمود.

 

·         تخم کتان و محافظت از بدن در برابر اشعه‌های مضر:

اگر جزء افرادی هستید که به علت مشغله کاری ناچارید در محیط‌ها خطرناک و مملو از اشعه‌های مضر فعالیت نمایید، تخم کتان می‌تواند مانند یک محافظ عالی در بدن شما از سلول‌ها و بافت‌ها در مقابل این اشعه‌ها مراقبت نماید و شمارا از آسیب‌های آن‌ها بر حذر دارد و بیماری رایج که بر اثر قرابت با چنین محیط‌هایی بر افراد عارض می‌شود را از شما دور سازد.

·         تخم کتان و مراقبت از مو و پوست:

افرادی که تخم کتان و چربی سوزی با آن را تجربه نموده‌اند، در انتهای پروسه لاغری از پوست و موی زیباتر و سالم‌تر خود به علت خاصیت ضد پیری تخم کتان ابراز رضایت می‌کنند. آری تخم کتان دارویی معجزه‌گر برای پوست و مو نیز به شمار می‌رود که گاهاً به‌صورت ماسک استفاده می‌شود. کاهش آکنه، اگزما، قارچ پوستی و خشکی پوست و … از فواید این گیاه برای پوست بوده و داشتن موهایی درخشان‌تر، پرحجم‌تر، بدون شکنندگی و … نیز از تأثیرات خوش، تخم کتان برای موها است. البته در این میان ناخن‌ها و چشم‌ها نیز بی‌بهره نبوده و سلامت آن‌ها نیز در کنار مصرف این گیاه تضمین می‌شود.

تخم کتان و مراقبت از مو و پوست

تخم کتان و مراقبت از مو و پوست-راسپینا کلاب

·         تخم کتان و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا:

خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی که در مواد تشکیل‌دهنده تخم کتان به‌وفور یافت می‌شود، آن را به مبارزی قدرتمند در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل نموده است. ازاین‌رو در تمامی فصول با مصرف این گیاه می‌توانید از حمله ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و … در امان بمانید یا دفعات ابتلای خود را به این نوع بیماری‌ها کاهش دهید.

·         تخم کتان و خاصیت ضد سرطانی:

اگر جزء کسانی هستید که از تخم کتان و چربی سوزی به کمک آن بهره می‌برید، باید بدانید سرطان‌هایی مانند سرطان سینه، پرستات، روده بزرگ، سرطان مخاط رحم و درنهایت سرطان تخمدان به سراغ شما نخواهند آمد، زیرا تخم کتان امکان ابتلا به چنین معضلاتی را کاهش می‌دهد و زندگی سالم‌تر و عاری از دردها و ناراحتی‌ها را برای مصرف‌کنندگانش پدید می‌آورد.

·         تخم کتان و کاهش مشکلات یائسگی:

خواص هورمونی موجود در تخم کتان برای بانوان یائسه‌ای که دائماً با مشکلات این دوره مانند گرگرفتگی، بی‌خوابی، ناآرامی و … درگیر هستند، سودمند است. البته خانم‌ها نیز می‌توانند به‌منظور تنظیم چرخه عادل ماهانه خود این گیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانند. درواقع تخم کتان یک جایگزین عالی برای درمان‌های هورمونی تلقی می‌شود و نتایج درخشانی را در این زمینه با خود به همراه دارد.

·         بهبود کارایی کلیه‌ها:

تحقیقات پزشکی حاکی از تأثیرات خوب تخم کتان بر روی عملکرد کلیه‌ها است کسانی که در کارایی کلیه‌های خود مشکلی دارند می‌توانند پس از دریافت مشاوره با پزشکان متخصص به مصرف دوره‌ای آن بپردازند و در سایه آن ارتقا سطح عملکردی کلیه‌های خود را شاهد باشند.

 

 

چربی سوزی با تخم کتان :

بسیاری که تخم کتان و چربی سوزی با آن را پیگیری می‌کنند، نگران این موضوع هستند که چربی سوزی با تخم کتان در چه سطحی خود را نشان می‌دهد. آن‌ها می‌توانند به‌غیراز نواحی شکم و پهلوها بر چربی سوزی این گیاه برای نقاط دیگر بدن نیز حساب بازنمایند. با توجه به اینکه اغلب چربی‌ها بیشتر در نقاط شکم جمع شده و کمتر به دیگر نقاط بدن رخنه نموده و در آن انباشته می‌شوند، چربی سوزی نیز در این نواحی خود را با شدت بیشتری نشان می‌دهد.

چربی سوزی با تخم کتان

چربی سوزی با تخم کتان-راسپینا کلاب

این در حالی است که تخم کتان برای مبارزه با تمامی چربی‌های موجود در نقاط مختلف بدن خود را تجهیز نموده و فرقی نمی‌کند، هدف شما چربی‌های کدام نواحی بدنتان باشد. بلکه این گیاه به توده‌های چربی در کل بدن حمله نموده و تناسب‌اندام را به‌صورت منظم و مساوی برای تمامی اندام‌های بدن فراهم می‌سازد. ازاین‌رو مصرف روزانه آن برای تمامی علاقه‌مندان به کاهش وزن که تمایل به تجربه عوارضی ناخوشایند ندارند، توصیه می‌شود.

 

موارد منع مصرف تخم کتان:

برای آنکه بدانیم تخم کتان و چربی سوزی با آن برای چه افرادی مفید است، باید در ابتدا به بررسی افرادی بپردازیم که از مصرف این ماده خوراکی منع شده‌اند. سپس اگر در این دسته خاص قرار نداشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از فواید این گیاه در لاغری استفاده نموده و به‌سرعت وزن ایدئالی را تجربه نمایید.

خاصیت استروژنی تخم کتان سبب شده برای خانم‌های باردار و شیرده گزینه مناسبی نباشد. همچنین افرادی که از بیماری‌های اندومتریوز، تخمدان پلی کیستیک و فیبرویید رنج می‌برند، نیز نتوانند از خواص این گیاه بهره‌مند شوند.

البته افراد مبتلا به انسداد روده نیز باید از مصرف این گیاه اجتناب نمایند و مصرف آن را زیر نظر پزشک به انجام رسانند. دوری کردن بیماران درگیر با روده التهابی و تحریک‌پذیر، افراد مبتلا به درد معده و یبوست به‌منظور پرهیز از شدت یافتن بیماری‌شان نیز حتمی است و استفاده از این ماده تحت مراقبت ویژه الزامی می‌باشد.

در صورت سلامتی کامل نیز به‌محض دیدن علائمی چون نفخ شدید، حالت تهوع، اسهال و … بعد از مصرف تخم کتان حتماً روند خود را تغییر داده و استفاده از آن را قطع یا مقدار آن را کاهش دهید. به‌هرحال بهتر است در ابتدا با مقدار کم این ماده شروع کرده و در صورت مشاهده نتایج مطلوب مصرف آن را ادامه دهید. دقت داشته باشید مصرف خام این ماده احتمال بروز علائم مسمومیت و تعادل هورمونی را در پی دارد پس در صورت عدم وجود هرگونه عارضه استفاده منظم و به مقدار مشخص آن را در دستور کار خود قرار دهید.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من