وبلاگ

بهترین رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو

فهرست مطالب این مقاله

امروزه یافتن بهترین رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو شاید دیگر فقط مطلوب بانوان نباشد. بلکه باوجود تغذیه‌های نادرست و بی‌تحرکی فراوان، مشکل انباشت چربی‌ها در اطراف شکم و پهلو برای آقایان، نوجوانان و حتی کودکان نیز به عینه مشاهده می‌شود. به همین دلیل اتخاذ یک روش صحیح زندگی که بتوان در سایه آن تناسب‌اندام و به‌تبع آن دوری از بیماری‌های قلبی، مغزی، دیابت و … را نیز برای خود به ارمغان آورد گویی یک ضرورت غیرقابل‌انکار است.

در این مطلب اگرچه بیشترین تمرکزمان بر بیان بهترین رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو استوار است، اما در کنار آن از دیگر ارکانی که دررسیدن به این مقصود افراد را یاری می‌رساند نیز غفلت نمی‌کنیم. بدین ترتیب به‌تمامی راه‌کارهایی که شمارا برای یک بدن آماده، منعطف و مقاوم یاری رساند، اشاره می‌کنیم.

علت تجمع چربی در اطراف شکم و پهلوها:

بر اساس تحقیقات پزشکی ادعا می‌شود، آقایانی که دور کمری بیشتر از 101 ـ 90 سانتی‌متر و خانم‌هایی که دور کمری بیشتر از 89 ـ 85 سانتی‌متر دارند باید به‌سرعت به دنبال یافتن بهترین رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو به‌منظور دور شدن از تبعات این عارضه باشند. البته این اندازه‌گیری برحسب قد، تراکم استخوانی و … بسیار متغیر است.

بدین ترتیب به خاطر داشته باشید، چاقی شکمی همیشه به دلیل پرخوری و بدغذایی رخ نمی‌دهد، بلکه عوامل متعددی در بروز این مشکل نقش دارند. از این موارد می‌توان به ژنتیک و وراثت اشاره نمود، البته یائسگی زودرس و تغییرات هورمونی نیز در بانوان گاهاً سبب تجمع چربی‌ها در اطراف شکم و پهلوهای آنها می‌شود.

 

از دیگر معضلات می‌شود به بروز بیماری کیست تخمدان اشاره نمود، همچنین می‌توان استرس فراوان و بی‌خوابی‌های مفرط را نیز در بروز چاقی دخیل دانست. این موارد یادشده در کنار رژیم نادرست و کم‌تحرکی سبب ‌شده، تعداد فراوانی از افراد با این مشکل دست‌به‌گریبان باشند. ولی وفور دو معضل رژیم غذایی نادرست و کم‌تحرکی در جوامع مختلف باعث شده، بیشترین تمرکز بر روی انتخاب بهترین رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو استوار باشد و در کنار آن به ورزش‌های چربی سوز نیز به جد توجه شود.

راه های مختلف برای آب‌کردن شکم و پهلو:

احتمال تجمع چربی‌ها در هر بخش از بدن و در تمامی بافت‌ها بدون محدودیت وجود دارد، اما به دلیل ماندگاری بالای چربی‌های شکمی نیاز به مبارزه‌ای سخت‌تر با چربی‌های این نواحی بدن احساس می‌شود. این در حالی است که حتی افراد لاغراندام نیز ممکن است، گاهاً با چربی‌های شکمی درگیر شده و باوجود عدم حضور چربی‌های مزاحم در دیگر قسمت‌های بدنشان، بازهم به فکر کوچک کردن شکم و پهلوها و رسیدن به یک سایز کمر ایده‌آل باشند.

به همین دلیل یافتن بهترین رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو گویی مختص تعداد خاصی نبوده و اکثر افراد جامعه را پوشش می‌دهد. این امر گاهی چنان پرمخاطره ظاهر می‌شود که بسیاری به جراحی غیرتهاجمی و گاهاً تهاجمی روی آورده تا از شر معضلات این چربی‌ها خلاصی یابند. بدین ترتیب در این بخش علاوه بر رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو به دیگر روش‌های مؤثر در این راستا نیز می‌پردازیم.

1.      روش اول: گنجاندن مواد غذایی ضروری برای رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

قسمت شکم و پهلوها چربی‌های بسیار سرسختی دارند که درهرصورت باید با ممارست و پایداری حذف شوند. بدین ترتیب چه از رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو بهره‌مند شده و چه روش‌های دیگری را برگزینید، باید بدانید که این پایداری است که شمارا به نتیجه مطلوب می‌رساند. در این بخش شمارا با انواع خوراکی‌های چربی سوز آشنا می‌سازیم تا در سایه مصرف متعادل آن در رژیم‌های روزانه‌تان دور کمر محبوب خود را به دست آورید و ازاین‌پس در محافل بدون نگرانی از استایلتان ظاهر شوید.

 

·       استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

سبزی‌ها و میوه‌ها مانند کاهو، آناناس، سیب، طالبی و … دارای فیبر فراوانی هستند که این امر سبب سیری طولانی‌مدت بعد از مصرف آنها می‌شود. بدین ترتیب با مصرف آنها بدن نیاز کمتری به مواد غذایی پیدا می‌کند و از انباشت بی‌رویه مواد غذایی در بدن جلوگیری می‌کند، این امر مانعی در کاهش حجم چربی‌های شکمی است.

·         استفاده کافی از پروتئین‌ها در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

پروتئین‌ها نقش مهمی در انواع رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو ایفا می‌کنند، زیرا این عناصر با مقادیر بالای کربوهیدرات و چربی خود قادر هستند، بدن را برای سوخت‌وساز بیشتر به فعالیت وادارند و این امر تأثیر خوبی بر حذف نه‌تنها چربی‌های کل بدن بلکه بر چربی‌های شکمی می‌گذارد.

·         انواع ادویه‌ها برای رژیم لاغری آب‌کردن شکم و پهلو:

ادویه‌هایی مانند فلفل، دارچین، زردچوبه، زنجبیل و … به‌صورت طبیعی یک چربی سوز قوی هستند. ازاین‌رو مصرف آنها به‌صورت طبیعی می‌تواند یک مبارزه عالی را در برابر چربی‌های بدن خصوصاً نمونه‌های شکمی و کمری ایفا نماید. ارتقا سوخت‌وساز بدن در کنار ادویه قابل‌توجه است، به همین دلیل می‌کوشند، اغلب از رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو استفاده نمایند که سرشار از ادویه به‌جای دیگر چاشنی‌ها مضر باشد.

·         انواع غلات برای رژیم لاغری آب‌کردن شکم و پهلو:

غلات می‌تواند از نمونه‌های معمول مانند لوبیا، عدس و … تا غلات صبحانه مانند جو دوسر را شامل شود. مصرف این مواد خصوصاً در وعده صبحانه می‌تواند، انرژی فراوانی را برای یک روز کامل فراهم سازد. بدین ترتیب مقاومت افراد را در برابر مواد غذایی نامطلوب بالا می‌برد.

·         انواع آجیل‌ها در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

آجیل‌ها و انواع مغزها مانند گردو، بادام و … مملو از چربی‌های مفید امگا 3 و پروتئین برای بدن هستند و در سرعت بخشیدن به فرآیند سیری نقش مهمی ایفا می‌کنند. بدین ترتیب استفاده از آنها در میان وعده‌ها به‌منظور عدم تمایل به خوراکی‌های نامطلوب گزینه‌ای بسیار ایده‌آل است.

·         سرکه سیب در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

سرکه سیب نیز عنصری مؤثر در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو بوده، زیرا توانایی تنظیم آنزیم‌های چربی سوز و قند خون را دارد. به همین دلیل با مصرف آن می‌توانید قند خون خود را در حد نرمال حفظ کرده و از نوسانات آن جلوگیری نمایید. بدین ترتیب با افت قند خون مواجه نشده و نظارت بهتری بر نحوه تغذیه و غذای مصرفی خود داشته باشید.

·         مصرف منظم آب در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

گرچه استفاده از رژیم لاغری مناسب است، اما مصرف کافی و وافی آب نیز در کنار این رژیم‌ها می‌تواند، به‌عنوان یک مکمل عالی عمل نماید. توانایی آب در برطرف نمودن بدن از سموم التهاب زا ازیک‌طرف و قدرت خارق‌العاده‌اش در افزایش متابولیسم طبیعی بدن از سوی دیگر سبب شده به‌عنوان یک چربی سوز مقتدر و توانمند شناخته شود.

·         حذف نوشیدنی‌های مضر در رژیم لاغری به منظور آب‌کردن شکم و پهلو:

تعیین یک‌روند اصولی در مصرف آب به‌عنوان مهم‌ترین نوشیدنی و در کنار آن حذف نوشیدنی‌های بسیار شیرین مانند نوشابه‌های گازدار، قهوه‌های حاوی خامه و جایگزینی آنها با چای سبز و دم‌نوش‌های طبیعی خود به‌تنهایی یک رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو مثمر ثمر به شمار می‌رود.

·         انواع مختلف نان برای رژیم لاغری به منظور آب‌کردن شکم و پهلو:

 به‌هرحال هیچ رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو به موفقیت نائل نمی‌شود، مگر آنکه بخش عمده‌ای از آن به نان‌های باکیفیت و سالم مانند بربری، سنگک و … اختصاص یابد. ازاین‌رو در وعده‌های خود حتماً نان‌های سفید را حذف نموده و به‌جای آن از نان‌های سبوس‌دار بهره ببرید تا چربی‌ها به‌مرور از بدن شما رخت بسته و بروند.

 

 

·         حذف قندهای تصفیه‌شده در رژیم لاغری به منظور آب‌کردن شکم و پهلو:

قندهای تصفیه‌شده حاوی ترکیبات مضری هستند که به ایجاد چربی‌های شکمی کمک می‌کنند. این قندها مانند غذاهای فرآوری شده عمل نموده و مواد تشکیل دهندشان تأثیر نامطلوبی بر روی فیزیولوژیک بدن می‌گذارد و کالری سوزی بدن را متوقف می‌سازد.

·     مصرف انواع شکلات تلخ در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

شکلات تلخ مملو از مواد معدنی مانند روی است که هم تأثیر مثبتی بر روی سیستم عصبی افراد داشته و هم درزمینه‌ی کاهش توده‌های چربی اطراف کمر به موفقیت‌های چشمگیری نائل می‌شود. ازاین‌رو وجود آن در انواع مختلف رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو به‌عنوان یک عنصر گران‌بها شناخته می‌شود.

·         ترک کامل الکل در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

درواقع الکل هیچ جایگاهی در هیچ‌کدام از رژیم‌های لاغری ندارد. شکم‌های بزرگ و پهلوهای چاق در افرادی که معتاد به الکل هستند، بیشتر دیده می‌شود. کالری فراوان موجود در الکل درواقع راهی مغایر با لاغری موضعی پهلوها را ارائه می‌دهد.

·         استفاده از غذاهای بخارپز، آب پز در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو

نمی‌شود دائماً از مواد غذایی سرخ‌کرده و فست فود استفاده نماییم و انتظار تناسب‌اندام و کمری با سایزی مناسب و افتخارآمیز را داشته باشیم. می‌توانیم به‌جای این غذاها از انواع خوراکی‌های کباب شده، گریل شده، بخارپز و … بهره برد و بدین طریق حجم چربی کمتری نیز به بدن وارد ساخت و از مواد مغذی غذاها نیز بهتر بهره‌مند شد.

·         مصرف چربی‌های غیراشباع در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو:

گنجاندن چربی‌های غیراشباع در رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو ترفندی اثرگذار است که سبب می‌شود، درروند رو به رشد ایجاد چربی‌های شکمی خلل ایجاد نمایید. چربی‌های غیراشباع را می‌توانید در آجیل‌ها، روغن ماهی‌ها و … بیابید و آنها را جایگزین انواع چربی‌های اشباع مانند کره، خامه، کره کاکائو و … نمایید.

2.      روش دوم: استفاده از ورزش‌های مختلف برای آب‌کردن شکم و پهلو:

اگرچه پیگیری انواع رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو بسیار کارساز است، اما به‌تنهایی برای غلبه با این معضل توانمند و کارآمد نیست. برای این منظور باید به حتم از انواع ورزش‌های مهم و اثرگذار نیز کمک گرفته تا فرآیند لاغری اصولی‌تر و سریع‌تر رخ نشان دهد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین حرکات ورزشی مؤثر در حذف چربی‌های شکمی اشاره می‌کنیم.

 

·         دراز و نشست برای برای آب‌کردن شکم و پهلو:

دراز و نشست علاوه بر اینکه می‌تواند ماهیچه‌های شکم را تقویت نموده و مستحکم سازد یکی از حرکات بسیار اثرگذار برای آب‌کردن شکم و پهلوها به شمار می‌رود. به همین دلیل در کنار رژیم غذایی مؤثر حتماً باید به ست‌های منظمی از آن نیز در روز پرداخت تا اثرات مدنظر بهتر حاصل شود.

·        حرکات پیلاتس برای برای آب‌کردن شکم و پهلو:

حرکات پیلاتس و ورزش‌های ترکیبی که با سرعت‌بالا همراه هستند، نیز ازجمله فعالیت‌های مؤثر بوده که در زمان کوتاه‌تری افراد را از چربی‌های شکمی خلاصی می‌سازند. مقدار فراوانی کالری سوزی که این فعالیت‌ها فراهم می‌سازند، به‌قدری قابل‌توجه بوده که نمی‌توان از آن صرف‌نظر نمود.

 

·         مجموعه حرکت‌های هوازی برای آب‌کردن شکم و پهلو:

چربی‌ها برای آب شدن به اکسیژن فراوان نیاز دارند، ازاین‌رو حرکاتی که در دسته قدرتی و هوازی قرار دارند با تأمین این نیاز بدن می‌توانند، تأثیر شگرفی در نابودی چربی‌های شکمی از خود نشان دهند. از این حرکت‌ها می‌توان به حرکت کرانچ، حرکت پل معکوس، حرکت لگد به عقب، حرکت اسکات، حرکت قایق و … اشاره نمود. در حین این حرکات دم و بازدم شما افزایش‌یافته و یک ریتم منظم می‌یابند. بدین ترتیب نیاز بدن به اکسیژن به‌طور کامل برطرف می‌شود.

·         دویدن روی تردمیل برای آب‌کردن شکم و پهلو:

دویدن در هوای آزاد بهترین راه برای چربی سوزی است، اما در صورت نبود چنین امکان سودمندی می‌توان از تردمیل و دویدن بر روی آن نیز بهره‌مند شد. دویدن به‌طورکلی برای تقویت تمامی اعضای بدن چون قلب، ریه‌ها و … بسیار مثمر ثمر است ازاین‌رو انجام آن نه‌تنها چربی سوزی بلکه بهبود عملکرد تمامی ارگان‌های بدن را برایتان به دنبال دارد.

 

·        اسکوات و ددلیفت برای آب‌کردن شکم و پهلو:

کسانی که حرکات اسکوات و ددلیفت را در کنار رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو در پی می‌گیرند، سریع‌تر از کسانی که فقط بر روی رژیم غذایی تکیه‌دارند، به مقصودشان نائل می‌شوند. به دلیل گستردگی تأثیر این حرکات بر روی تمامی عضلات و عدم تمرکز بر یک بخش از بدن، این حرکات مقدار کالری سوزی بیشتری را عاید افراد می‌کنند.

·         وزنه زدن( تمرینات با وزنه) برای آب‌کردن شکم و پهلو:

اگر قرار است یک چربی سوزی واقعی را تجربه نمایید نباید از رفتن به سراغ وزنه‌ها و تمرین با آنها هراسی داشته باشید. وزنه‌ها باکار بر روی ماهیچه‌ها بدن را به چربی سوزی وسیع‌تر و سریع‌تر تشویق می‌کند. بدین ترتیب وزنه زدنی که به‌مرور از سبک به سنگین ادامه یابد، در رفع مشکلات تناسب‌اندام بسیار توانمند است.

 

 

 

 

3.      روش سوم: خواب کافی برای آب‌کردن شکم و پهلو:

در کنار رژیم لاغری برای آب‌کردن شکم و پهلو و همچنین توجه به ورزش باید مقدار خواب و انجام صحیح این فرآیند را نیز در زندگی روزانه‌ی خود مدنظر داشته باشید. این سه رکن اگر به‌طور کامل به انجام نرسند و در یکی یا دو مورد از آن‌ها خلل و نقصی وجود داشته باشد، پروسه چربی سوزی شما با آن کیفیت لازم به انجام نمی‌رسد. بدین ترتیب به خواب، ساعات آن و سطح کیفی این فرآیند مهم بدن توجه اکید نمایید. اغلب کسانی که از خواب کافی عاری از استرس بهره می‌برند، کمتر دچار اختلالات مختلف در سلامتی‌شان می‌شوند.

به خاطر داشته باشید خواب کمتر از 5 ساعت در شبانه‌روزی شمارا به‌سرعت مستعد چربی‌های شکمی می‌کند. خواب ناکافی زمینه‌ی تحریک اشتهای کاذب، تمایل به مواد غذایی ناسالم، افزایش ترشح هورمون‌های چربی ساز بدن و … این موارد به‌مرور فرد را در آستانه افزایش ذخایر چربی در اطراف شکم و پهلوها قرار می‌دهد.

 

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من