وبلاگ

بهترین رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی شما

فهرست مطالب این مقاله

 رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی

در حال حاضر رژیم‌های غذایی متفاوتی از سوی پزشکان تغذیه توصیه می‌شود که رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی نمونه‌ای به‌راستی اثرگذار در این میان است. این‌که بخواهیم بدون در نظر گرفتن شرایط جسمی و روحی به‌تمامی افراد یک رژیم واحد را پیشنهاد دهیم، امری بوده که با پیشرفت‌های پزشکی دیگر منسوخ‌شده است. امروزه سعی می‌شود، برای هر فرد رژیم منحصر به وی تجویز شود، بنابراین رژیم‌درمانی وارد برهه‌ای جدید شده است.بهترین رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی شما چیست؟ با ما همراه باشید.

با تمرکز بر رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی می‌بینیم که برنامه تدوین‌شده غذایی ماهیتی جدید و اثرگذارتر را نشان می‌دهد. به‌راستی تمرکز بر روی عادات سالم غذایی که بر مبنای گروه خونی هر فرد مشخص می‌گردد، شمارا به سمت و سویی متمایز از روش‌های گذشته ناکارآمد، هدایت می‌نماید. عکس‌العمل هر فرد متناسب با ژن‌هایش در پردازش غذاها اصل مهمه توجه به گروه خونی را در زمان تعیین برنامه غذایی می‌رساند.

بهترین رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی شما

بهترین رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی شما-راسپینا کلاب

 بدین ترتیب در این روش تماماً برنامه‌ها متأثر از گروه خونی شکل‌گرفته و هدف‌گذاری‌ها همگی بر مبنای گروه خونی علامت‌گذاری می‌شوند. برای آنکه مفهوم چنین رژیم غذایی خاصی را بهتر متوجه شوید در این مطلب تمامی زوایای مختلف آن را بازگو کرده و پوشش می‌دهیم.

آشنایی بیشتر با مفهوم گروه خونی از منظر پزشکی:

برای آنکه بتوانیم درک بهتری از گروه خونی داشته باشیم، باید بگوییم هر گروه خونی از یک پادگن و یک قند منحصر به خود تشکیل‌شده است. ازآنجایی‌که ادعا می‌شود، گروه خونی O قادر است به‌تمامی گروه‌های دیگر خون اهدا نماید، باید نتیجه گرفت این گروه خونی دارای پادگن پایه می‌باشد. در ادامه با افزودن شدن یک قند به پادگن پایه، گروه‌های خونی دیگر پدید می‌آیند. بدین ترتیب هر یک از این گروه‌ها دارای خواص ویژه خود هستند.

 برای نمونه لکتین در خون تمامی افراد یافت می‌شود، اما این ماده در هر گروه خونی به یک سری مواد غذایی خاص، واکنش منفی نشان می‌دهد؛ یعنی لکتین موجود در خون هر فرد به یک سری مواد غذایی حساس است. در صورت عدم هماهنگی و ناسازگاری مواد غذایی وارده به بدن با لکتین، التهاب در اندام‌ها و سیستم‌های بدن ایجاد می‌شود.

 

آشنایی بیشتر با مفهوم گروه خونی از منظر پزشکی

آشنایی بیشتر با مفهوم گروه خونی از منظر پزشکی-راسپینا کلاب

بر طبق همین واکنش غیرارادی بدن است که نظریه رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی از سوی پزشکان مطرح گشت. با چنین تمهیدی می‌توان بسیاری از خطرات که به علت ناآگاهی از مواد غذایی مضر بر فرد عارض می‌شود را از وی دور ساخت وزندگی سالم‌تری را به وی تقدیم نمود.

شناخت گروه‌های خونی متفاوت :

هر گروه خونی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است که با گروه‌های دیگر بسیار متمایز می‌باشد. ازاین‌رو است که توصیه می‌شود، اشخاص باید رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی را انتخاب کنند و از پرداختن به رژیمی که بر چنین اصلی بنا نشده دوری نمایند. در غیر این صورت گویی اهداف رژیمی محقق نشده و فرد در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرد.

شناخت گروه‌های خونی متفاوت

شناخت گروه‌های خونی متفاوت-راسپینا کلاب

·         آشنایی با گروه خونی O:

گروه خونی O جزء قدیمی‌ترین و درعین‌حال فراوان‌ترین گروه بر روی زمین هستند. حساسیت بالای سیستم ایمنی در افراد دارای این گروه خونی مشهود است. اگرچه سطح بالای اسید معده آن‌ها را مستعد زخم معده می‌سازد و در بیماری‌هایی چون کم‌کاری تیروئید، تحریک روده باریک، کولیت و بیماری کرون استعداد فراوانی دارند، اما در مقابل افرادی قوی، توانا و مقاوم هستند.

در رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی به این افراد مصرف فراوان پروتئین و چربی‌های سالم را توصیه می‌کنند، زیرا بدن این افراد توانایی خاصی در سوخت‌وساز پروتئین‌های حیوانی و قندها دارد. تمایل به انجام تمرینات سخت ورزشی و واکنش به عوامل خارجی از مشخصه‌های ذاتی این افراد است. البته گروه خونی O بر خلق‌وخوی این اشخاص نیز بی‌تأثیر نبوده و از آن‌ها افرادی صبور، شجاع، با اعتمادبه‌نفس، مثبت نگر، رهبر و … ساخته است.

·         آشنایی با گروه خونی A:

گروه خونی A را می‌توان دقیقاً نقطه مقابل گروه خونی O دانست. ازاین‌رو آنچه برای گروه O توصیه می‌شود، برای این گروه مضر و آنچه برای گروه O مضر است، برای این گروه مفید می‌باشد. با این توصیفات می‌توان گفت دارندگان گروه خونی A افرادی اجتماعی، باهوش، احساسی و دارای حس رقابت هستند، اما از عهده کارهای مدیریتی مانند گروه O برنمی‌آیند. سوخت‌وساز خوب گیاهان، میوه‌ها، سویا، محصولات دریایی و … در بدن این افراد سبب شده، حذف پروتئین‌های حیوانی در رژیم غذایی‌شان پیشنهاد قابل‌توجه پزشکان به این دست افراد باشد.

بروز سرطان معده، بیماری‌های قلبی، دیابت، بیماری‌های گوارشی، کم‌خونی و … برای این دست افراد رایج است. بیشتر این موارد به ترشح کم اسید معده در آن‌ها بازمی‌گردد. به همین دلیل این افراد را از مصرف غذاهای دیرهضم چون پروتئین‌های حیوانی و چربی‌های اشباع بر حذر می‌دارند.

 

آشنایی با گروه خونی B

آشنایی با گروه خونی B-راسپینا کلاب

 

·         آشنایی با گروه خونی B:

گروه خونی B گویی متأثر از دو گروه خونی O و A است، ازاین‌رو صاحبان آن مانند گروه خونی O قوی و شبیه گروه خونی A دارای قدرت روحی بالا هستند. این امر از آن‌ها افرادی با سیستم ایمنی متعادل و دستگاه گوارشی قوی و منعطف ساخته است. ازاین‌رو می‌توانید آن‌ها را با بدنی تنومند و ذهنی آرام و هوشیار بیابید که فشارهای عصبی را به‌خوبی تاب آورده و با محیط به‌خوبی سازگار و منطبق می‌شوند.

اگرچه زمینه درگیری با بیماری‌هایی چون سل، خستگی شدید و … رادارند، اما به دلیل بدن مقاومشان در مقابل بیماری‌های سخت و متداول، مقاومتی حیرت‌آور را نشان می‌دهند. در رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی نیز به افراد با گروه خونی B توصیه می‌شود، کمی به سمت غذاهای اسیدی پیش بروند تا تعادل روحی و جسمی بیشتری را تجربه نمایند.

 

·         آشنایی با گروه خونی AB:

از ترکیب گروه خونی A و B این گروه با مشخصه‌هایی چون ترشح اسید کم معده، سازگاری در مصرف گوشت، مقاومت عالی در برابر حساسیت‌ها، ویروس‌ها اما با گوارش حساس پدید آمده‌اند. کمترین گروه خونی به این دست اختصاص‌یافته اما با ویژگی‌های شخصیتی عالی خود مانند تحمل فشارهای عصبی، انعطاف بالا در جمع و توانایی راضی نگه‌داشتن افراد توانسته‌اند در گروهای مختلف انسانی جذاب باشند.

رژیم غذایی مناسب برای آن‌ها نیز ترکیبی از گوشت و سبزی‌ها یا پنیر و شیر سویا است. صاحبان گروه خونی AB اگرچه توانایی خوردن گوشت را به‌صورت ذاتی دارند اما اسید کم معده‌شان اجازه جذب آن را نداده، ازاین‌رو اکثراً افرادی چاق با چربی اضافه هستند. بدین ترتیب مصرف متعادل از تمامی گروه‌های غذایی بهترین راهکار برای حفظ سلامتی‌شان است. درنهایت اگرچه همگان آن‌ها را افرادی سنگ صبور می‌یابند، اما دارای روحیه حساس و زودرنج بوده، ازاین‌رو استرس‌های طولانی را تاب نیاورده و با ناراحتی‌های قلبی، سکته، سرطان و … آن را بروز می‌دهند.

 

آشنایی با گروه خونی AB

آشنایی با گروه خونی AB-راسپینا کلاب

 

 تاریخچه پیدایش رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی:

طی تحقیقات پزشکان، این حقیقت تلخ کشف گردید که برخی از افراد چاق با طی رژیم‌های سخت گیاهی، کم‌چرب و کم‌کالری نه‌تنها نتوانسته‌اند، بر اضافه‌وزن خود غلبه کنند، بلکه درگیر عواقب ناگوار بسیاری از بیماری‌ها نیز شده‌اند. این امر پزشکان را در فکر یافتن راه‌حلی مثمر ثمرتر اما کاملاً مبتنی بر درمان‌های طبیعی فروبرد. از طرفی با توجه به تفاوت‌های واضح ژنی این منطقی به نظر نمی‌رسد که بتوان یک رژیم واحد را برای تمامی افراد تجویز نمود و انتظار نتیجه بخشی مثبتی را نیز داشت.

در این حین بود که رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی پا به عرصه علوم پزشکی گذاشت و روزبه‌روز نیز توسط محققان و دانش‌پژوهان بست و گسترش یافت. درواقع افراد در رژیم غذایی منطبق بر گروه خونی بیشتر به برآورده نمودن خواسته‌های فیزیکی و طبیعی بدن پرداخته و متناسب با آن رژیم خود را تنظیم می‌کنند. ازاین‌رو این برنامه‌های غذایی نوین، بالاترین سازگاری را با نیازهای فیزیولوژیکی بدن داشته و از افراط‌وتفریط در این باب به‌شدت دوری می‌نماید.

 

 تاریخچه پیدایش رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی

تاریخچه پیدایش رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی-راسپینا کلاب

ضرورت استفاده از رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی:

در طی تحقیقات اثبات تأثیر مثبت رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی این نتیجه کاملاً مشهود شد که برخی گروه‌های غذایی با تمامی خواص معجزه‌گرشان می‌توانند، برای بعضی از انسان‌ها با گروه خونی خاصی مهلک تلقی شوند. بدین ترتیب این امر ضروری است که هر بیمار به‌منظور بازگردانی صحت و سلامتی‌اش ناچار راه تغذیه‌ای جدایی از دیگران را برای بهبودی طی نماید که این امر به تنوع نیازهای غذایی هر شخص بازمی‌گردد.

با نگاهی به اعضا، احشام و ارگان‌های بدن، خون تنها عنصری است که به‌تمامی اعضا رفت‌وآمد داشته و طبیعی است که تغییرات آن بتواند بر تک‌تک سلول‌های بدن تأثیر بگذارد. در طی تبدیل برداشت‌های نظری به ارزیابی‌های عینی این حقیقت بزرگ معلوم شد که هر گروه خونی مستعد بیماری خاصی به دلیل وجود کم‌وکاستی‌هایی در آن بوده که با توجه به این موارد می‌توان راه درمان را راحت‌تر یافت و سلامتی را سریع‌تر حاصل نمود.

 

ضرورت استفاده از رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی

ضرورت استفاده از رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی-راسپینا کلاب

 

 بدین ترتیب برای تعیین یک رژیم غذایی به حتم باید به گروه خونی و نیازهای این خون توجه نمود. برای مثال گروه خونی O نیازمند یک رژیم سرشار از چربی و پروتئین هست. ولی در مقابل بدن افراد دارای گروه خونی A رژیم‌های غنی از کربوهیدرات و غلات را بهتر می‌پذیرند. همچنین گروه خونی B محدودیت‌های خاص خود را دارد و نه به‌مانند گروه O آزاد است تا از پروتئین‌ها استفاده نماید و نه مانند گروه A در مصرف قندها عدم محدودیت دارد.

بلکه نیازمند رژیمی در حدفاصل این دو است. با نگاهی عمیق به یافته‌های ذکرشده باید گفت، تکیه به رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی یک ضرورت مهم در جهت حفظ سلامتی است. با این روش می‌توان غذاهای مفید و مضر برای هر فرد را به‌راحتی یافت و آن‌ها را به مجاز و غیرمجاز تقسیم‌بندی نمود.

معایب رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی:

با تمامی مزایایی که از سوی مجامع پزشکی برای رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی ذکرشده، اما هنوز هستند، پزشکانی که معایب متعددی را برای این رژیم برمی‌شمارند. بدین ترتیب افراد را از پیگیری آن منصرف می‌سازند. شما هم اگر تمایل به تجربه چنین رژیمی دارید، آگاهی از این نظرات مخالف شاید برایتان جالب‌توجه باشد.

·         حذف گروه‌های غذایی مفید از رژیم لاغری:

بسیاری از پزشکان مدعی هستند، اگر قرار باشد که از رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی پیروی نماییم، ناچاریم طبق این برنامه‌ریزی از مصرف برخی گروهای تغذیه‌ای اجتناب نماییم که این امر در طولانی‌مدت صدمات جبران‌ناپذیری را به ارگان‌های بدن وارد می‌سازد. به‌راستی چگونه می‌توان از عوارض خطرناک سوءتغذیه یا کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها در این رژیم جلوگیری نمود و بدون آسیب این رژیم را به کاربست.

·         ایجاد تناقض در بین اعضای خانواده‌ها:

این طبیعی است که در یک خانواده گروه‌های خونی متفاوتی در کنار هم‌زیست نمایند. حال تهیه این تنوع غذایی بسیار سخت است و از طرف دیگر نمی‌توان یک وعده اصلی واحد را برای تمامی اعضای تهیه کرد و یک دورهمی دوستانه را تدارک دید. این موضوع در طولانی‌مدت بازده نداشته و خانواده‌ها از تعقیب آن منصرف می‌سازد.

معایب رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی-راسپینا کلاب

 

·         ایجاد سرطان، یبوست و پوکی استخوان:

با ترغیب افراد با یک گروه خونی خاص به مصرف مواد غذایی دسته‌بندی‌شده و حذف خوراکی‌های دیگر گاهاً ممکن است با بیماری‌های متنوعی چون سرطان درگیر شویم که این موضوع مطلوب هیچ فردی نیست. برای مثال در بهترین حالت حذف سبزی‌ها و پرداختن به مصرف پروتئین‌ها در صاحبان گروه خونی O، زمینه یبوست و ناراحتی‌های گوارش را پدید می‌آورد و آن‌ها را در آستانه پوکی استخوان قرار می‌دهد.

·         عدم وجود هیچ آزمایش بیوشیمیایی:

آنچه صحت عملکرد رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی را به اثبات می‌رساند، بیماران استفاده‌کننده از این رژیم هستند. آن‌ها اذعان می‌دارند که بعد از اتخاذ چنین روش تغذیه‌ای زندگی سالم‌تر، بانشاط‌تر و با ترکیب‌های غذایی متنوع‌تری را تجربه نموده‌اند. ولی در این میان هیچ آزمایش بیوشیمیایی که بتواند این ادعا را به اثبات رساند، وجود ندارد.

نتایج درخشان  رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی بر روی بدن:

به‌هرحال نمی‌توان انکار نمود که رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی فواید ویژه خود را بر بدن افراد می‌گذارد. به‌هرحال هدف این رژیم غذایی مانند دیگر نمونه‌های رایج حذف یک دست از مواد غذایی به‌صورت کامل نیست و بیشتر تمرکز برای یافتن گزینه‌هایی مشابه، فاقد آسیب‌های موجود می‌باشد. برای مثال می‌توان برای گروه خونی AB به‌جای مرغ و گوشت قرمز بیشتر از فرآورده‌های دریایی مانند ماهی سفید، قزل‌آلا، میگو، ماهی تن و … استفاده کرد. در ادامه بیشتر به مزایای رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی می‌پردازیم.

نتایج درخشان  رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی بر روی بدن

نتایج درخشان  رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی بر روی بدن-راسپینا کلاب

·         از بین بردن چربی‌های اضافی بدن:

این رژیم با حذف غذاهای فرآوری شده و ناسالم و گنجاندن گروه‌های تغذیه‌ای با بالاترین تناسب تأثیر خوبی بر کاهش چربی‌های بدن افراد دارد. برای مثال در این رژیم به افراد با گروه خونی A متذکر می‌شوند که بدنشان تحمل جذب و دفع پروتئین‌ها و قندها را نداشته و باید از مصرف آن‌ها پرهیز نمایند. بدین طریق وزنشان متعادل مانده و تناسب‌اندام به سراغشان می‌آید.

حتی به افراد لاغراندام با گروه خونی O نیز متذکر می‌شوند به‌منظور وزن گیری باید بر مصرف پروتئین‌های خود بی افزایند تا از سوءتغذیه و خطرات آن بر حذر باشند. بدین ترتیب رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی در دو جبهه موفق ظاهرشده و تناسب‌اندام را برای فرد قابل‌دستیابی می‌سازد.

·         افزایش انرژی بدن:

برخی از گروه‌های خونی مانند O سوخت و سازی قوی‌تر دارند، اما در مقابل گروه خونی A انرژی فراوانی نمی‌سوزاند. با اشراف به چنین اصل مهمی می‌توان مواد غذایی را انتخاب نمود که بدن را با کاهش انرژی در طول روز مواجه نسازند. حتی دراین‌بین باید نوع ورزش و تحرکات بدنی را نیز برحسب نیازهای هر گروه خونی انتخاب نمود. برای مثال یوگا را به گروه خونی A و دوچرخه‌سواری و دویدن را به گروه خونی O پیشنهاد داد تا سطح انرژی بدن در تعادل بماند.

·         تحریک سیستم ایمنی بدن:

افرادی که دائماً با بیماری‌ها درگیر بوده و از ضعف سیستم ایمنی در رنج هستند، علاوه بر کاهش وزن و رسیدن به استایلی برازنده می‌توانند، از مزیت تحریک سیستم ایمنی بدن که این رژیم تقدیم می‌کند، نهایت بهره را ببرند. خون مهم‌ترین عنصر در بدن است که اگر به مدد اتخاذ رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی و یک روش صحیح تغذیه‌ای عاری از مواد مضر، زیان‌بار و سمی باشد، به حتم التهابات، تورم‌ها، حساسیت‌ها و … از بدن رخت بربسته و می‌روند. بدین طریق سلامتی بر فرد عارض شده و نتیجه مطلوب عاید می‌گردد.

·         سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن:

چاقی معضل بزرگی است و کسانی که در دام آن گرفتارشده‌اند، طالب رهایی هرچه سریع‌تر از این معضل هستند. ولی بیشتر رژیم‌های لاغری در بهترین حالت یک تا 2 سال زمان برده تا فرد را به وزن ایدئال برسانند. با نگاهی به افرادی که رژیم لاغری بر اساس گروه خونی را انتخاب نموده‌اند، سرعت باورنکردنی را در کاهش وزن آن‌ها شاهد هستیم. این امر سبب اشتیاق دوچندان افراد چاق در جهت استفاده از این رژیم شده است.

سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن

سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن-راسپینا کلاب

·         کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها موجود در دیگر رژیم‌ها:

در برخی از رژیم‌ها فرد با عوارض دردناکی مواجه شده که به‌کلی زندگی وی را تحت تأثیر ناخوشایند خود مختل ساخته است. این در حالی است که شما با پیروی از رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی زیر نظر پزشک متخصص از چنین آسیب‌هایی چه به‌صورت روانی و چه جسمی به دور هستید. آنچه در این عادت جدید غذایی تجربه می‌کنید، دوری از امراض معمول جامعه است. خون از ترکیبات متفاوتی ساخته‌شده است، بدین ترتیب این طبیعی است که اگر بر عناصر شیمیایی آن و تعادلشان دقیق شوید، سلامتی برایتان تضمین گردد.

مناسب‌ترین رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی :

در این بخش نیز تصمیم داریم به‌صورت واضح‌تر به ذکر تمامی مواد غذایی مفید و همچنین ناسالم برای هر گروه خونی به‌صورت تفکیک‌شده بپردازیم. با این توضیحات خود به‌خوبی متوجه می‌شوید، کدام دست از مواد غذایی دوست شما بوده و کدام موارد دشمن سلامتی‌تان تلقی می‌گردند. البته دقت داشته باشید که در تعیین رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی مثبت یا منفی بودن خون ملاک نیست و فقط تمرکز بر روی گروه بوده و توصیه‌ها به‌صورت کلی برای هر دو تجویز می‌شود.

·         رژیم لاغری بر اساس گروه خونی O:

گروه خونی O باید تمرکز خود را بر روی مصرف بالای پروتئین و کم نمودن کربوهیدرات‌ها متوجه سازند. در این راستا انواع گوشت بدون چربی مانند مرغ، ماهی و گوشت بره گزینه‌های عالی هستند. میوه‌ها و سبزی‌ها نیز به‌وفور در رژیم این افراد گنجانده می‌شود. البته از پروتئین حبوبات و آجیل‌ها نیز نمی‌توان فراموش کرد و از لذت خوردن گندم‌سیاه، جو، ارزن و دانه‌هایی از این قبیل بی‌بهره ماند. شکلات، کاکائو، ادویه‌ها، عسل نیز انرژی‌زا بوده و توصیه‌هایی عالی برای این گروه خونی محسوب می‌شوند. ولی بهتر است از کافئین، بادام‌زمینی، خاویار و … پرهیز نموده و به همان مواد غذایی ذکرشده برای مصرف اکتفا نمایید.

مناسب‌ترین رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی

مناسب‌ترین رژیم غذایی بر اساس گروه‌های خونی-راسپینا کلاب

·         رژیم لاغری بر اساس گروه خونی A:

همان‌طور که اشاره نمودیم سطح اسید پایین معده از بارزترین مشخصات افراد دارای گروه خونی A می‌باشد. ازاین‌رو برخلاف گروه O تحمل غذاهای پروتئینی و چربی‌های حیوانی را ندارند. ازاین‌رو در رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی به این دست افراد توصیه می‌شود به سمت رژیم‌های گیاه‌خواری مایل شوند تا هم از فواید این خوراکی‌ها بهره‌مند گردند و هم از درد معده و ناراحتی‌های گوارشی به دور باشند. غلات، دانه‌ها، کفیر، انواع پنیرها و … در دستور غذایی این افراد به‌وفور یافت می‌شود.

چای سبز، قهوه، انواع دم‌نوش‌هایی بر پایه‌ی گیاهی و میوه‌ای مانند زنجبیل، زالزالک، آلوئه‌ورا و … بسیار برای این گروه خونی مناسب هستند. اگر هم به مصرف پروتئین مایل شده‌اید بهتر است آن را به مرغ و بوقلمون یا پروتئین‌های دریایی خلاصه کنید. البته این گروه خونی از مصرف پروتئین حبوبات، جوانه گندم، جوانه جو و… منع شده و استفاده از سبوس در انواع کلوچه، نان، کوکی و … نیز پرهیزدارند.

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی A

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی A-راسپینا کلاب

 

·         رژیم لاغری بر اساس گروه خونی B:

اغلب ادعا می‌شود، صاحبان گروه خونی B آزادی عمل بیشتری برای انتخاب وعده‌های غذایی خوددارند. آن ها می‌توانند از میان خوردن گوشت، لبنیات و میوه‌ها آن را که بیشتر می‌پسندند، انتخاب نمایند. اگر دارای گروه خونی B هستید مختارید که گوشت گوسفند مصرف نمایید یا این وعده غذایی خود را به مرغ یا فرآورده‌های دریای اختصاص دهید. البته هرقدر هم که بخواهید می‌توانید از لبنیات کم‌چرب، غلات، حبوبات مستفیض شوید و از بهترین نوشیدنی که آب است، نیز فراموش نکنید. ولی به جد از مصرف انواع میوه‌ها مانند آووکادو، انار، نارگیل و … اجتناب نمایید. البته سبزی‌هایی چون کدوحلوایی، ذرت، گوجه‌فرنگی، فلفل و … را نیز از دستور طبخ غذاهای خود حذف کنید.

 

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی B

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی B-راسپینا کلاب

 

 

·         رژیم لاغری بر اساس گروه خونی AB:

این گروه خونی مانند A لازم نیست نگران محدودیت‌های مصرف گوشت خود باشند، اما اسید معده قوی چون B را نیز ندارند. ازاین‌رو در رژیم لاغری بر اساس گروه‌های خونی مشاهده می‌شود. گزینه‌های بیشتری برای تناول داشته و گوشت بره، ماهی و مرغ را به‌راحتی می‌توانند هضم کنند بدون آنکه مشکل گوارشی را تجربه نمایند. برای بهتر شدن طعم غذاها و تقویت سیستم هضم نیز انواع چاشنی‌هایی چون کاری، جعفری، سیر و ترب کوهی به کمکشان می‌آید.

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی AB

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی AB-راسپینا کلاب

ولی به‌هرحال آن‌ها نیز به‌مانند گروه‌های پیشین از تناول برخی غذاها بهتر است اجتناب نمایند. گوشت گاو، میوه‌های گرمسیری، شیر کامل، کافئین و … از این قبیل هستند.

 

 

 

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من